SAS Eurobonus MC + SAS AMEX Elite

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jespoer, 29 Maj 2018.

1. jespoer

jespoer Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Min EuroBonus period går ut i slutet av juli och pga. mindre resande iår krävs det några tusen fler poäng för att behålla min guldstatus. Hinner inte med några fler resor under sommaren så segment eller mileage runs är inte ett alternativ.

Har dock ett tag funderat på att byta från mitt MC Premium till Amex Elite. Såg nu att Amex Elite ger en 20 000 baspoäng, min fråga är då att om jag nu skaffar Amex Elite kommer dessa 20 000 läggas på mina nuvarande baspoäng så jag uppnår guld eller är de capade så att de räknas enskilt eller bara hjälper till Silver?

BR

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De läggs till de baspoäng du redan tjänat in. Finns massor skrivet om detta.

3. IdleSwede

IdleSwede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle rekommendera er att behålla MC Premium och lägga till Elite.
    Inte alla ställen som accepterar Amex och 1000 baspoäng per månad är aldrig fel.

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se till att bli värvad till Amex, finns en tråd för det, så får du en drös extrapoäng också utöver baspoängen.

FilipJ och Mattias Holmén gillar detta.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer med @IdleSwede att combo med Amex & MC Premium är svår att slå iaf för mitt "mönster"

6. IdleSwede

IdleSwede Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och som grädden på moset ett Platinum Amex för Pontus lounge...

JohnR och ewit gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!