Fick nya kortet idag, herrejösses så fult. Och vilken dålig kvalitet. Kortet är väldigt tunt och böjer sig så fort man tar i det...
Ja, vackert är det inte. Känns väldigt budget jämfört med det gamla.
Visa bifogad bild 128666
Ja vackert är det då verkligen inte!
Till den billiga känslan:
* Helt slätt på bägge sidor
* "matt" yta istället för tidigare "plastig"
* Den lilla "notchen" (ser för övrigt ut som att man råkat bryta av en flisa)
* Avsaknad av detaljer på framsidan
Sedan till de mer praktiska aspekterna:
* Gilltigt i 3 år istället för som tidigare 1 år för oss med status
* Inte längre *A logotyp (så kan inte längre använda det som "bevis" på status, vilket tidigare fungerat)
* Inte längre eurobonus nummer eller status på kortet (nu måste man komma ihåg / ha detta tillhands på annat vis, relaterat till ovan)
* Samtliga kort har samma utseende, oavsett status (inte längre någon status-faktor, för dem som bryr sig om sådant)
På det hela taget, en rejäl försämring!
För mig känns det väldigt budget för ett kort man ändå numera betalar 1495 SEK / år för. Personligen så tyckte jag det var väldigt smidigt sätt att kunna visa status när sådant efterfrågas när man reser, och som enkel påminnelse av mitt eurobonus-nummer.
Jag antar att det inte finns någon gratis lunch, och på något vis ska ju alla gratispoäng som kompensation av årsavgift, outnyttjade förmåner och frusen status under covid finansieras.
Personligen tycker jag det är en markant försämring, och får mig att fundera över vad alternativen är.
Edit: Tycker dock det till tjocklek och styvhet är väldigt i nivå med tidigare kort, som möjligtvis blev / kändes något styvare av relifen av "trycket" på framsidan.