Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

hallgren

Medlem
Fick mina poäng idag, men det var inte i jämna 500-batchar utan en helt udda summa. Nån mer som upplevt samma sak?

Ja, mitt slutade på 25. Dök dessutom upp ett par dagar snabbare än vanligt. Misstänker att det har att göra med den stora systemuppdateringen som annonserats till april, den som även gör att dagens överföring mellan familjekonton är den sista på ett tag.
 
Ja, mitt slutade på 25. Dök dessutom upp ett par dagar snabbare än vanligt. Misstänker att det har att göra med den stora systemuppdateringen som annonserats till april, den som även gör att dagens överföring mellan familjekonton är den sista på ett tag.
Fast Amex har ju kunnat överföra "exakta" belopp innan, så varför har inte Master Card (och Diners) kunnat göra det? Känns snarare som att det är på SEB's sida. Men SK IT har ju överraskat förr... :)
 

hallgren

Medlem
Fast Amex har ju kunnat överföra "exakta" belopp innan, så varför har inte Master Card (och Diners) kunnat göra det? Känns snarare som att det är på SEB's sida. Men SK IT har ju överraskat förr... :)

Jo, det är förstås sant. Men om det sker synliga förändringar ungefär samtidigt som man har annonserat att man ska göra uppdateringar i systemen är det ingen orimlig gissning att det finns ett samband.
 
A

Aurora

Guest
Dette er jo en kjempenyhet! Endelig kan jeg få utbetalt småpoengene fra MC, 286 poeng kom inn på konto denne mnd :p
 

Flood

Medlem
Lysande! Får se om Diners ändrar överföringsmetodik också. SJ har ju haft exakta poäng länge (SEB ligger bakom alla tre korten och använder en likartad plattform för inloggning).
 
Toppen