Senaste nytt

SAS EuroBonus MasterCard med SAS EuroBonus Diners Club

andy.c

Medlem
Man ska ha mastercardet gratis om man har diners. Om de drar årsavift för dig så kontakta kundtjänst så tar de bort den!
Toppen, tack för informationen. Finns det i skrift någonstans? Har letat på Diners hemsida men inte hittat något.
Jag är fortfarande osäker på vilka kort jag ska välja. Att man inte kan ha extrakort hos Amex EB känns som en dealbreaker. Men samtidigt lockar 2-4-1 vouchern. Får fundera lite till... :)
 

andy.c

Medlem
Kan man inte? Jag har ett extrakort (=additional card) kopplat till mitt AMEX EB.

Det var kanske lite klumpigt uttryckt av mig. Du har helt rätt i att man kan få ett additional card med sitt eget namn på. Med extrakort syftade jag på ett kort till min fru som är kopplat till samma konto, det som kallas för pointchaser hos EBMC.
 

magost

Medlem
Det var kanske lite klumpigt uttryckt av mig. Du har helt rätt i att man kan få ett additional card med sitt eget namn på. Med extrakort syftade jag på ett kort till min fru som är kopplat till samma konto, det som kallas för pointchaser hos EBMC.

Min fru använder mitt AMEX extrakort som prio 1, sen 2 år tillbaks. Aldrig nåt problem, har varit 100% PIN kod tack vare chippet.
Så i praktiken fungerar det som ett points chaser.
 
Min fru använder mitt AMEX extrakort som prio 1, sen 2 år tillbaks. Aldrig nåt problem, har varit 100% PIN kod tack vare chippet.
Så i praktiken fungerar det som ett points chaser.

Det går ju dessutom att välja namn som står på kortet själv. Räcker väl med å skriva efternamn på kortet å då kan iaf äkta makar (eller andra personer med samma efternamn) använda kortet.
 

miramax

Medlem
Det går ju dessutom att välja namn som står på kortet själv. Räcker väl med å skriva efternamn på kortet å då kan iaf äkta makar (eller andra personer med samma efternamn) använda kortet.

Har ni några erfarenheter då ni använt kortet samtidigt på olka delar av världen? T ex sambon handlar på ICA i Sverige och jag på en restaurang i Rom inom loppet av samma timme.
 

andy.c

Medlem
Min fru använder mitt AMEX extrakort som prio 1, sen 2 år tillbaks. Aldrig nåt problem, har varit 100% PIN kod tack vare chippet.
Så i praktiken fungerar det som ett points chaser.

Trodde det skulle vara problematiskt men om det fungerar i praktiken är det ju kanon.

Det går ju dessutom att välja namn som står på kortet själv. Räcker väl med å skriva efternamn på kortet å då kan iaf äkta makar (eller andra personer med samma efternamn) använda kortet.

Ännu bättre, med bara efternamnet på kortet kan det ju inte bli några problem eftersom vi har samma efternamn. Tack för infon!
 

jumbooze

Medlem
Min fru använder mitt AMEX extrakort som prio 1, sen 2 år tillbaks. Aldrig nåt problem, har varit 100% PIN kod tack vare chippet.
Så i praktiken fungerar det som ett points chaser.

Hur funkar detta med 2-4-1? slåss spend samman?
Får du separat faktura eller kommer köp från båda upp på samma?
 
Hur funkar detta med 2-4-1? slåss spend samman?
Får du separat faktura eller kommer köp från båda upp på samma?

Samma spend och samma faktura. Har ingen fruga (eller annan partner) som springer runt å spenderar mina pengar (på gott och ont.. :) ) men har använt mina två kort för att hålla isär vissa utgifter. Funkar fint.
 
Toppen