Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold

Status
Stängd för vidare inlägg.

cikada

Medlem
Jag kommer inte ihåg vad TP kostade men vill minnas att priset låg på omkring 200 tkr på den tiden när de gällde obegränsat för SAS och Skyways (t.o.m 2009 om jag minns rätt). Därefter sänktes priset något. Idag har jag ingen aning om vad det kostar. Så mitt resande under de här tio åren har genererat en intäkt till SAS på i runda slängar 2 mkr. Att jag då som pensionär inte kan kan behålla förmånen att nyttja loungerna de få tillfällen när jag och frugan är på resa kan tyckas lite "sniket".
Nåväl, livet går vidare men ni som är i samma situation (dvs har TP och är eller snart blir 60 år) tänk på att ert första år som EBG inte räknas in som "kvalificerande av egen kraft" och således inte ligger till grund för om ni får (Gold for Life).
 

Kricka

Medlem
Det vore faktiskt en trevlig feature om man kunde bli lifetime EBG om man flög ihop X EB-poäng, där X kan vara en rätt hög siffra. Jag gillar inte alls att EB har krav på att man ska vara 60+ för att få det.

Jag tycker det är bra feature ;-) - fick idag ett trevligt brev från SAS EB att jag just blivit Lifetime Gold member !

Två krav finns och de är mycket tydliga: 60+ och minst 10 kvalificeringar till EBG.

Tror att jag haft 17 eller 18 år med EBG så detta var inte något stort problem..
 

Friskytten

Medlem
Jag tycker det är bra feature ;-) - fick idag ett trevligt brev från SAS EB att jag just blivit Lifetime Gold member !

Grattis!

Själv har jag några år kvar till 60, men m h t sänkta krav för EBG de senaste åren så antar jag att siffran 10 kommer att hinna höjas innan det blir min tur... kanske 15? Eller 20? :confused:
 

agehall

Medlem
Grattis Kricka!

Det går ju utmärkt att ha båda systemen parallellt. 10M EB poäng eller 10år och över 60 kanske?
 

Alf

Medlem
Grattis!
Är det 10 år i följd som kvalificerar till lifetime EBG?

Jag tror inte åren behöver varit i följd men däremot måste EGB kvalificerats på "korrekt" sätt, vilket jag beskrivit i tidigare kommentarer.
I stort sett måste man ha kvalat in på intjänade miles och inte på tillfälliga kampagner som jag hade fyra av de 12 åren och blev således diskvalificerad för life time EBG när jag fyllde 60.
 

agehall

Medlem
Du får väl ta igen det och flyga ihop till ett par EBG till då. Det är ju rätt enkelt nu och det kan ju knappast vara så att man inte kan kvalificera sig till lifetime EBG efter att man passerat 60, eller?
 

Alf

Medlem
Du får väl ta igen det och flyga ihop till ett par EBG till då. Det är ju rätt enkelt nu och det kan ju knappast vara så att man inte kan kvalificera sig till lifetime EBG efter att man passerat 60, eller?

Skulle aldrig falla mej in, så viktigt är det inte. Men det hade varit trevligt att haft kvar så man kommit in i den finare loungen. Numera köper jag businessbiljett de fåtal gånger jag skall iväg så då får jag de förmåner jag behöver.
Du säger det är lätt att kvala in till EBG just nu och det stämmer om du tänket på att man får 3 ggr poäng. Men tyvärr är det just denna intjäning till EBG som diskvalificerar dej till lifetime EBG så det är helt bortkastat. Jag tycker har man varit EBG så har man, strunt samma hur man blivit det. Man har ju samma status, alla som är EBG oavsett hur den är intjänad. Dåligt av SAS med denna diskriminering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen