Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

martin121

Ny medlem
Uppdatering: Som jag hoppats på, men ändå inte räknat med - fick i alla fall jag idag ett mail från SAS som berättade att jag med min kvalificeringsperiod som går ut 31:a augusti får ytterligare ett års Guld!

"As a thank you for your loyalty, we’re extending your current membership level for 12 months.* This benefit will apply automatically if your qualification period ends between 31 May – 31 August 2021. It’s a condition that you’ve earned your current level on your own merits, either by earning Basic points, Status points, traveled with SAS or Widerøe, or previously had your membership extended automatically by us.

If your current membership level is Gold or higher, your previous qualification period will count toward your consecutive Lifetime Gold years even though you haven’t actually satisfied the requirements according to EuroBonus program rules for Lifetime Gold."


Kan tänka mig att det rullar på ytterligare ett par månader längre fram för folk vars år går ut längre fram... Men sköna nyheter i alla fall!
 

Juancarlos

Medlem
Hade brytpunkt nu i Februari/Mars och saknade 8000 poäng för att uppnå guldstatus. Är det så att statusen samt LTG förlängs ett år? Om inte, visst kan jag köpa baspoäng upp till 6 månader efteråt? Mitt föregående år var mitt 10:e Eurobonus år och det vore trisst att snubbla på målsnöret. Sorry om jag ställer frågan igen, men blir inte riktigt klok på vad som gäller.
 

Canadien

Medlem
Hade brytpunkt nu i Februari/Mars och saknade 8000 poäng för att uppnå guldstatus. Är det så att statusen samt LTG förlängs ett år? Om inte, visst kan jag köpa baspoäng upp till 6 månader efteråt? Mitt föregående år var mitt 10:e Eurobonus år och det vore trisst att snubbla på målsnöret. Sorry om jag ställer frågan igen, men blir inte riktigt klok på vad som gäller.

Ja det förlängs, om du tjänade in statusen på vanligt vis perioden innan. Framåt mitten April/Maj bör det synas på ditt konto att du fått förlängt.
 

Ricci

Medlem
Logga de in på min SAS-sida och fick upp detta ?
upload_2021-4-30_20-29-51.png

Jag har varit minst Gold for Life i minst 2 år nu....vad händer.....SAS-IT?

Edit: Ringde SAS och det verkar vara ett SAS-IT problem...:(
 
Last edited:
Toppen