Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Thornado

Medlem
En annan tycker att 5 sammanhängande år med Diamond borde vara lika mycket värt som 10 år med Guld..? :rolleyes:

Nja.... Även om den rent själviska delen av mig inte skulle ha något emot det då det i stort sett skulle innebära att LTG var klart för mig, så tycker jag nog att det vore lite för lätt då.

Däremot så kan jag tycka att det skulle vara sympatiskt att även ha en väg att nå LTG via "lifetime basic points earned", dvs totalt antal baspoäng intjänade sedan man blev medlem i Eurobonus. Framförallt för att belöna personer som flugit väldigt mycket i perioder, men som har haft avbrott i flygandet och inte klarat av 10 år i följd. Denna poänggräns skulle då behöva vara betydligt högre än 10 gånger gränsen för EBG. Åtminstone 1 miljon baspoäng, men mer troligt kanske närmare 2 miljoner (eller 1 miljon baspoäng på SAS-metall).

Men men, nu får vi bara vara glada för att det finns någon möjlighet till LTG, acceptera de villkoren, och hoppas att villkoren inte hunnit ändras (och att SAS/Eurobonus fortfarande finns kvar) innan man själv uppnår 10 år.
 
Känns bara som man får vänta för evigt ^^ Att nå Diamond går ju oerhört snabbt (flyger nästa enbart ARN-HKG business) och sedan så sitter man och tjänar in poäng för bonusresor större delen av året. Funderar faktiskt på att börja flyga via gulfstaterna när jag nått 90k nivån för att gå med i deras bonusprogram för resten av året.

Fråga off topic: Vad hände med SAS direktflyg ARN-HKG? kan inte hitta resan längre :/
 

M.K

Medlem
Känns bara som man får vänta för evigt ^^ Att nå Diamond går ju oerhört snabbt (flyger nästa enbart ARN-HKG business) och sedan så sitter man och tjänar in poäng för bonusresor större delen av året. Funderar faktiskt på att börja flyga via gulfstaterna när jag nått 90k nivån för att gå med i deras bonusprogram för resten av året.

Fråga off topic: Vad hände med SAS direktflyg ARN-HKG? kan inte hitta resan längre :/

Om du flyger C ofta till HKG plus lite annat med SAS har du faktiskt en realistisk chans till «hemliga nivån» Pandion. En kollega fick det med bara en europa resa i full flex C per vecka, fyra legs. Nivån nås efter spend på SAS-metall i tävlan mot alla andra kunder.

HKG flyttades tyvärr bl a pga den idiotiska flygskatten men du får iaf som tröst lite fler poäng med två legs till per resa. Bli värvad till ett Elite och spenda 300k så har du två F-resor med partner eller vän per år också tack vare poängen du drar in - svårslaget sexsiffrigt värde!
 
Last edited:

Gnagel

Medlem
När jag loggar in och laddar sidan för att se status för Lifetime Gold hos SAS får jag inte upp nånting alls, bara sidfootern laddas. Nån mer som upplevt detsamma?
 

jumbooze

Medlem
Den funkar för mig.

Kan någon gissa när jag blev aktiv på BC?

Screen Shot 2019-01-10 at 17.03.29.png
 
Toppen