Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Carlos

Medlem
Ni som klarar lifetime i dessa tider, får ni mail? brev? Nån typ av konfirmation på att ni fixat det? Eller ser lifetime goldsidan annorlunda ut efter att man kvalat? Typ, "grattis, du har nu lifetime"

Mitt 10e år som EBG gick ut för ett par månader sedan hittills inget mail från sas och på lifetime gold sidan är det ingen skillnad, förutom ett 10e år som mörkblått med en guldsiffra på.
 

Rokkoko

Medlem
Lifetime Gold.jpg

Det kanske är jag som är korkad, men vad gäller för mig? Jag fick mejl i april att de förlänger min medlemsnivå i 12 månader. Jag hann ändå samla ihop till en ny period guld. Måste jag gå för nya poäng redan nu eller när ska jag lägga krutet för att enklast förnya min period? Som ni ser har jag kvalificeringsperiod augusti-juli.
 

palmen

Moderator
Visa bifogad bild 112918
Det kanske är jag som är korkad, men vad gäller för mig? Jag fick mejl i april att de förlänger min medlemsnivå i 12 månader. Jag hann ändå samla ihop till en ny period guld. Måste jag gå för nya poäng redan nu eller när ska jag lägga krutet för att enklast förnya min period? Som ni ser har jag kvalificeringsperiod augusti-juli.
Du kommer i dagsläget behöva kvala till guld nu under denna period som precis startat. Om SAS ändrar på detta eller inte får vi kanske veta närmare slutet på året, men utgå ifrån att du måste uppnå status detta kvalificeringsår.
 

Ano

Medlem
Visa bifogad bild 112918
Det kanske är jag som är korkad, men vad gäller för mig? Jag fick mejl i april att de förlänger min medlemsnivå i 12 månader. Jag hann ändå samla ihop till en ny period guld. Måste jag gå för nya poäng redan nu eller när ska jag lägga krutet för att enklast förnya min period? Som ni ser har jag kvalificeringsperiod augusti-juli.
Du har nu i månadsskiftet gått in i en ny period där du hade fått behålla guld oavsett om du hade uppnått guldnivån på egen hand föregående period eller inte.

För att erhålla guldstatus aug 2021-Juli 2022, och därmed inte spräcka din streak gentemot Lifetime gold måste du (med de regler vi vet om i nuläget) själv uppnå 45000 p/45 Sas-flygningar innan 31 Juli 2021
 

Canadien

Medlem
För att erhålla guldstatus aug 2021-Juli 2022, och därmed inte spräcka din streak gentemot Lifetime gold måste du (med de regler vi vet om i nuläget) själv uppnå 45000 p/45 Sas-flygningar innan 31 Juli 2021

Nja, är det verkligen så. Kan man inte halka ned till silver i Aug 2021, men sedan kvala in till guld innan Juli 2022 för att få den stapeln clearad också?
 

El0

Medlem
Stapeln 20/21 får man inte gratis om ens år börjar från mars (eller är det april).
Perioder med start 1 April får inte förlängt.

Haft en *lång* maildialog med SAS, som säger att trots min illustration med ett citat från deras kundtjänst (i samma mailloop) i praktiken stämmer, så kvalar jag inte in och de "ber om ursäkt för att de inte kan ge mig beskedet jag önskar". :D

(vet att @Tonton haft mycket kul åt detta, skadeglädje är ju sann glädje iofs..).
 

Attachments

  • sas.png
    sas.png
    203,9 KB · Visningar: 448

Sennah27

Medlem
Antagligen är jag den trögaste människan på jorden eller bara mer än normalt fredagsmosig... men när jag läser detta på SAS webbsida tolkar jag det som att vi med kvalificeringsperioder som avslutades (expiry date) 31 mars 2020 (dvs som min period, 1 april 2019 - 31 mars 2020) får automatiskt förlängd status med ett år (och OM det är sant så skulle jag halka in på 10 raka år med EBG).

"It applies to members that have a qualification period with an expiry date between 31 March 2020-28 February 2021"

Men jag läser andra som säger att det inte stämmer utan att jag INTE har fått förlängt? Och ingenstans hittar jag mailadressen till Eurobonus supporten...
upload_2020-9-4_12-46-8.png
 
Toppen