Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

palmen

Moderator
Halvvägs till Lifetime Gold inser jag att detta året ser lite mörkt ut för vidare kvalificering. Min status går ut strax efter SAS förlängda tid, April 2021.
Inte lär det bli mycket resor under året heller pga sparprogram i företaget och begränsningar för oss med svenskt pass.
Är det höga odds på att SAS är generösa och förlänger fristen ytterligare då det är ett beslut som togs tidigt i pandemin ?
Eller vad är de bästa sätten i nuläget för att samla ihop de nödvändiga 45´ för att fortsätta resan mot Lifetime Gold.
Skaffa sas mastercard premium redan nu så blir det omkring 10k statuspoäng där. När du vet mer hur mycket resande det blir kan du skaffa amex elite för 20k Statuspoäng till. Då saknas bara 15k, worst case scenario får du dra en mileage run i plus till Tokyo, Miami, LA, San Francisco. Den ger minst 15k och du är hemma.
Kostnad för korten blir max 6300 kronor och plus bör du kunna hitta från 8-9k utan kampanj. Billigare och enklare än så blir det inte troligtvis. Möjligtvis plus resor till Europa med maxade stopp, då behöver du 3 sådana istället för plus longhaul.
 

GMTmax

Medlem
Sitt lugnt i båten. Ditt år gick ut 31 Mars 2020, du får alltså tillgodoräkna dig April 2020-Mars2021 som goldforlife även om du inte drar in en enda poäng. Sedan kan du gasa April 2021-Juni2021 (när du har 3 mån grace) och säkra guld i den perioden också utan att behöva falla ned till silver.
Förstår inte riktigt. Hans EBG är ju, som du säger, säkrat för 1maj20 till 30apr21, men för att behålla EBG efter grace 21 måste han väl tjäna in detta under innevarande period? Exp date 30apr21 är ju i nuläget inte inkluderat i membership extension.
 

Spongebob68

Ny medlem
Sitt lugnt i båten. Ditt år gick ut 31 Mars 2020, du får alltså tillgodoräkna dig April 2020-Mars2021 som goldforlife även om du inte drar in en enda poäng. Sedan kan du gasa April 2021-Juni2021 (när du har 3 mån grace) och säkra guld i den perioden också utan att behöva falla ned till silver.

Tack, det låter bra.Fick fundera lite innan poletten ramlade ner:) men så är det naturligvis. Enda risken är alltså att åka på silverstatus under delar av 2021 om inte 45´ poäng nås mellan April och Juni.
Sen blir det intressant att se vad det blir av bolaget när världen tar fart igen. Bara att hålla tummarna.
 

Canadien

Medlem
Enda risken är alltså att åka på silverstatus under delar av 2021 om inte 45´ poäng nås mellan April och Juni.
Precis. så länge som du så småningom under Apr2021-Mar2022 kvalar in tlil guld så har du din obrutna streak, även om du skulle råka vara silver några månader. Det är ju kvalade år som räknas på goldforlifesidan och inte explicit kontinuerligt guldkortsinnehav. Normalt har det ju varit typ samma sak, men nu iom att SAS ger 2020 gratis till alla som kvalande för goldforlife så blir det väl lite annorlunda.
 

larced

Medlem
Hej. Snabb koll med experterna. Mitt årsbryt för Eurobonus var sista juli, och min Lifetimestatus ser nu ut så här.
Dags för hysterisk panik, eller bara att sitta lugnt då allt är fullt i sin ordning och den kommer bli uppdaterad med ett Q "lite senare"? :)
Status.PNG
 

Berglund

Medlem
Köpta baspoäng bakdateras 123 dagar. Om du är nära gränsen och tycker att det här med lifetime gold är något att ha - då kan man välja att köpa en försäkring/garanti i form av de poäng som återstår till full kvalificering för set Eurobonusår som just passerat för fin del.
 

Ano

Medlem
Köpta baspoäng bakdateras 123 dagar. Om du är nära gränsen och tycker att det här med lifetime gold är något att ha - då kan man välja att köpa en försäkring/garanti i form av de poäng som återstår till full kvalificering för set Eurobonusår som just passerat för fin del.
Mjo, men om mätaren stämmer så rör det sig ändå om en kostnad på ca 4000 kr i detta fall. Hade nog kontaktat kundtjänst några vändor för att få det korrigerat på "rätt sätt" ("Behålla-status över din kommande period-garantin"), innan jag gett mig på den strategin.
 
Last edited:
Toppen