Senaste nytt

SAS Eurobonus Julkalender 2013 Lucka 22. Trippla poäng till Aten, Venedig & Split

jth

Medlem
Ja, då slog jag också till på en snabb MR till ATH, fram och tillbaka den 8/6. Det var den enda dagen i Juni som det fanns tillgänglighet i A-klass kvar nu, det försvann ganska fort under dagen!
Passar utmärkt eftersom mitt återkvalificeringsår börjar i Juni!
 
Last edited:
Jag och FruSeaPlanePilot ska göra vårt första Mileage Run tillsammans, ARN-CPH-ATH-CPH-ARN 25 maj i Plus. 12500 baspoäng och 37500 extrapoäng för 3086 kr sitter fint!
 

nota bene

Medlem
En liten tur till Venedig bokad 14-15 juni i plus för drygt 2600.

Jag skulle vilja åka till Split då jag inte varit där, men verkar inte hitta några vettiga priser i plus alls (i alla fall inte den tid då jag kan åka).
 

nota bene

Medlem
Och nu blev det lite semester i Grekland i juli... Förhoppningsvis kan jag hälsa på en vän ute i övärlden, men det återstår ju att se.
 

Klr

Medlem
Att det ska vara så svårt att få anslutning från GOT via ARN till ATH. Hur jag än väljer så måste jag ta hotellnatt i Stockholm/Aten (eftersom min slutdestination nås med båt). Funderar dock lite på en MR. Kan bli GOT-ARN-ATH-ARN den 30/6 och sen ARN-GOT-ATH den 1/7 ;)
Edit: Äh, texten få stå kvar. Läste fel i mailet från Sas...

Och nej. Man får inte extrapoäng på direktflighten (GOT-ATH) utan endast på ARN/CPH/OSL-ATH direkt.
nih23 : Du hinner med vändande plan. Gå bara mot transfer när du kommer av. Flera här på forumet som gjort det :)

Förlåt att jag frågar. Men om jag flyger ifrån GOT. Måste jag då göra två separata bokningar? Alltså först GOT-ARN och sedan ARN-ATH? Eller räknas det att jag bokar en biljett GOT-ARN-ATH direkt via SAS hemsida? Som jag förstått det hela så är det vanliga poäng GOT-ARN och sedan går luck bonusen in på resan ifrån ARN-ATH. Vill bara vara på den säkra sidan :)
 

fcx

Medlem
Utresa lö 7 jun 2014
14:00 - 18:40 SK1833 (bekräftad) 73G
Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Aten, Athens Int E. Venizelos
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 2A | Bagage: 2 st/pers

Hemresa sö 8 jun 2014
12:35 - 15:15 SK1834 (bekräftad) 73H
Aten, Athens Int E. Venizelos - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Bokningsklass: SAS Plus | Sittplats: 2F | Bagage: 2 st/pers

2209 SEK för 30000 poäng måste anses vara OK (räcker ToR till USA med 2-4-1). Finns en del kvar den 8:e i Plus. En hotellnatt med spa, sovmorgon och frukost är ju inte precis sämsta sättet att tillbringa en helg, speciellt inte om det finansierar sig självt :)
 

iRobert

Medlem
Förlåt att jag frågar. Men om jag flyger ifrån GOT. Måste jag då göra två separata bokningar? Alltså först GOT-ARN och sedan ARN-ATH? Eller räknas det att jag bokar en biljett GOT-ARN-ATH direkt via SAS hemsida? Som jag förstått det hela så är det vanliga poäng GOT-ARN och sedan går luck bonusen in på resan ifrån ARN-ATH. Vill bara vara på den säkra sidan :)
Funkar även via CPH.
 

Klr

Medlem
Jag bor i Jönköping så GOT är klart närmast att starta ifrån. Ursäkta att jag var otydlig. Måste jag göra två separata bokningar? :)
 

Nemo

Medlem
Det här julgodiset var för lockande för att inte ta sig för av.

Scandinavian Airlines
SK 1833 / 07JUN Stockholm Arlanda - Athens A / Confirmed
Scandinavian Airlines
SK 1834 / 08JUN Athens - Stockholm Arlanda A / Confirmed
 
Toppen