Senaste nytt

SAS Eurobonus, hur länge har ni varit medlem

Vilket år gick du med i SAS EuroBonus


  • Total voters
    305

mha321

Medlem
Varför inte? Om jag minns rätt så fanns det på anmälningsblanketten som man fyllde i ett kort med bonusnumret som man rev loss och använde tills man fick det riktiga plastkortet. Massor av folk hängde på låset redan 27 april så det borde finnas en hel del med kort redan från april-92 om inte de riktiga korten omdaterades till maj-92 efter att de processats av SAS.

Det är långt före min tid, så jag vet inget om exakt hur det gick till. Men det var en intressant variant!

Däremot känns det helt logiskt att medlemskapet får datum utifrån när det processas av sas I systemet. Inte nödvändigtvis när det fysiska kortet trycks, men definitivt när det matas in i datorsystemet. Och där har du ju då både fördröjning I leveransen av själva blanketten, och sedan i inläsningen av den.
 

Ystad

Medlem
Jag har också maj-92 på mitt första kort.
Låt mig vara lite petig ... stod det verkligen "fr o m maj-92" på ditt första kort. Som jag minns det (kan naturligtvis vara fel) så har det alltid bara stått "expiry date". På mitt första kort stod det "expiry date 05-93" - gällde alltså om jag fattat rätt juni-92 - maj-93. Och, som sagt, jag räknas som medlem från juni.

Om jag minns rätt så fanns det på anmälningsblanketten som man fyllde i ett kort med bonusnumret som man rev loss och använde tills man fick det riktiga plastkortet.
Javisst, så var det. Mitt första EB-kort var också ett sladdrigt pappers-kort.
 

Alf

Medlem
Det är långt före min tid, så jag vet inget om exakt hur det gick till. Men det var en intressant variant!

Däremot känns det helt logiskt att medlemskapet får datum utifrån när det processas av sas I systemet. Inte nödvändigtvis när det fysiska kortet trycks, men definitivt när det matas in i datorsystemet. Och där har du ju då både fördröjning I leveransen av själva blanketten, och sedan i inläsningen av den.

Jag vet inte hur lång byråkratin var. Vad jag vet var att jag själv fyllde i blanketten på Norrköping flygplats och fick eurobonuskortets nummer inlagt i bokningen till flygningen samma dag. Eftersom jag vid den tiden flög ut från Norrköping varje måndag morron så antar jag att jag gjorde det även den 27 april 1992.
 
stod det verkligen "fr o m maj-92" på ditt första kort.
Så här står det på mitt första SAS Eurobonus kort:
IMG_6036.jpg
 
Toppen