Senaste nytt

SAS Eurobonus, hur länge har ni varit medlem

Vilket år gick du med i SAS EuroBonus


  • Total voters
    305
Blev medlem i april 2004. De första poängen fick jag i juni samma år då jag bodde på Radisson i Halifax. 300 poäng gav de två första flygresorna. (ARN-HEL t/r) Hade inte alls någon vidare koll i början men med åren har man ju lärt sig lite i alla fall.
 

Kiev

Medlem
06-1992. Tror jeg har hatt gull/RVC siden starten, inntil jeg ble overrasket med sølvfuglen for noen år siden.
rvc-bra-1992.jpg
Hadde også Braathens finkort, og det ble tidlig bundlet med Mastercard. Husker veldig godt første gangen jeg presenterte dette på et hotell i USA i 1992, og fyren bak disken fikk latterkrampe. Måtte spørre hva som var poenget, og han lurte da om jeg visste hva "bra" betyr på engelsk...
 

Flood

Medlem
Augusti 2010, en vän hade nyss blivit EBG och förklarat det här med lounger. Och att där fanns ölkranar. :) Slog till på ett AMEX redan vid registreringen. Första resan på kontot var GOT-ARN-OSD.

Blev EBS 2012, EBG 2013, EBD 2014 - tack vare bc!
 

Johan Hbg

Medlem
Blev tipsad av resebyrå i USA på nittiotalet att gå med i Northwest Airlines Worldperks (finns inte mer). Det visade sig vara smart, fick långt senare i 2010 fixat en bonusresa t o r i C klass med KLM med hela familjen till OS i Vancouver. Kostnad 100.000 Flying Blue. Jag hade då exakt 100.001 poäng, så efter den resan var mitt saldo 1 poäng... Lite OT jag vet.

Kom hem från USA år 1999 och var då helt hooked på flygmiles, skaffade eb direkt och mitt första flyg var Kristianstad - Arlanda. Länge sedan denna rutten försvann. Varit Ebg sedan 2007, första året t o m dubbelguld eller vad det hette i Norge på den tiden. Var helt enkelt så att man fick ihop 90.000 så fick man speciella erbjudanden/förmåner etc. Kanske en primitiv föregångare till ebd, vad vet jag.
 

swadabe

Medlem
2011, för att jag inte kände till det innan av nån outgrundlig anledning. Borde gått med 2004 då jag började resa. Gick med för att få poäng via Amex, då jag reser så sällan (endast privatresor, max ca 5 tur och retur om året) att jag aldrig kommer i närheten av Silver/Guld. Men det har blivit en hel del besparingar via SAS Amex och sedan i höstas Coop MedMera Mer.
 

Nystrom

Medlem
7 maj 1995. Är nu inne på tresiffrigt antal sidor med statistik över genomförda resor sedan dess. Uppmärksammade "20-årsjubileet" med att ta med besättningen på SK010 aktuell dag till en litet mysigt matställe i Luleå (Hemmagastronomi) för en liten matbit
 
Toppen