Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

pswe

Medlem
Av en händelse snubblade jag över en motion till konsumentföreningen Stockholm där det yrkas:
  • att KF Stockholm ska verka för att Coop slutar att samarbeta med Tui och alla andra resebolag där resorna sker med flyg.
  • Att KF Stockholm går ut offentligt med att de slutar med detta samarbete i syfte att informera om flygresors stora klimatpåverkan.
  • att KF Stockholm skickar vidare denna motion till KF:s stämma
Noterar att fyra av nio motioner handlar om att KF ska sluta samarbeta med företag som sysslar med flygresor.

Ni som samlar poäng på Coop för att omvandla till Eurobonus (eller möjligen Tui?), vill kanske logga in på KF och kommentera motionerna samt, med anledning av Dawes post tidigare i denna tråd, fundera på vilka ni röstar fram som ägarombud. :)
Blev lite nyfiken och försökte hitta motionerna. Hittar inga bland 2021 års motioner på KF i Stockholms hemsida. Däremot finns ett 20 tal identiska motioner inskickade 2020, där tar styrelsen tydligt avstånd från motionärernas förslag.

Ser nu att de gör nya försök 2022, samma texter som 2020, de verkar ha missat förra året :)
 

ante_77

Medlem
Av en händelse snubblade jag över en motion till konsumentföreningen Stockholm där det yrkas:
  • att KF Stockholm ska verka för att Coop slutar att samarbeta med Tui och alla andra resebolag där resorna sker med flyg.
  • Att KF Stockholm går ut offentligt med att de slutar med detta samarbete i syfte att informera om flygresors stora klimatpåverkan.
  • att KF Stockholm skickar vidare denna motion till KF:s stämma
Noterar att fyra av nio motioner handlar om att KF ska sluta samarbeta med företag som sysslar med flygresor.

Ni som samlar poäng på Coop för att omvandla till Eurobonus (eller möjligen Tui?), vill kanske logga in på KF och kommentera motionerna samt, med anledning av Dawes post tidigare i denna tråd, fundera på vilka ni röstar fram som ägarombud. :)

Då blir det ICA för min del
 

rsimon

Medlem
Gick att kombinera med rabattkod, shoppa så det ryker! Denna rabatt drogs automatiskt.

EDBEDBDD-E60A-474B-98EB-AC0D1B2FA683.jpeg
 
Toppen