Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Emil123

Medlem
Kommer ofta kampanjer där man kan växla 20% mer så du skulle få 1860p, men förändrar kanske inte så mkt :) De återkommande rabatkoderna+billigare att handla på coop online (oftast) gör det lite bättre.
 

MLG55

Medlem
Kan en växlingskampanj vara på G?
Screenshot_20210111-224201_Chrome.jpg
 

palmen

Moderator
Vi handlar sällan på Coop eftersom 1) ICA Maxi ligger 2 km från hemmet 2) ligger på väg hem från bägges primära arbetsplats 3) ICA Maxi alltjämt är billigare än Stora Coop här i stan.

Jag räknade lite på att handla på Coop och spenderar vi 6000:- i månaden ger det 1550 EB-poäng per månad om jag förstått det rätt. Värdesätter man EB till 10 öre per poäng är det 160:-. Handlar vi för 6000:- på ICA är återbäringen som medlem 60:- (tror jag?) så differensen är 100:- i värde. och vår ICA Maxi är garanterat 1,6% (100/6000) billigare än Stora Coop.

Har jag missat något grundläggande i finessen av att handla på Coop för att tjäna EB-poäng -- eller bör vi fortsätta att primärt handla på ICA?
Som några påpekat så kan du varje vecka få 150-200 rabatt på Coop via koder som presenteras här (tror de bara gäller online shopping).
Du bygger på ditt saldo mot Flypremium som kan vara viktigt.
Beroende på hur du nyttjar poängen kan du lätt få ett värde på 20 öre per poäng.
 
Toppen