Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

intuition

Medlem
Kanske ointressant för de flesta här, men nu en kampanj för växling från Eurobonus till Coop.

Visa bifogad bild 114762


Dealen betyder att istället för t.ex. 1000EB -> 2500 Coop-poäng, så blir det 3500 Coop-poäng, dvs upp till 40% bättre växlingskurs. Eftersom det är en fast bonus, lönar det alltså sig bäst för mycket små överföringar. Det står inget om att man inte kan göra flera små överföringar och få 1000p extra per gång. Å andra sidan står det heller inget om att man får 1000p per transaktion, så ...

...
PS jag har inte fått mina 1000 extra poäng på min överföring i går, dvs bonusen tilldelas inte direkt vid överföring, inte heller vid något "nattjobb" i systemet. Så det är fortfarande oklart om man kan föra över flera gånger.
Och så en slut-rapport.
De extra 1000p trillade in idag på mitt coop-konto, dvs ett par dagar efter att hela kampanj-perioden avslutats. Så min slutsats är att de gjorde så för att det skulle bli en bonus per kund och inte per överföring. Nu var det ju inga stora poäng så det spealde ingen roll, men det hade varit kul om det var byggt så att bonusen utföll direkt vid en godkänd överföring.

Sedan undrar jag lite varför de gjorde en så pass dåligt betald kampanj. Man fick alltså en bonus på 10kr för att föra över poäng till Coop, en affär de säkert tjänar bra med stålar på med tanke på den svaga kursen. Kanske var det ett test-skott för en kommande kampanj, för att se om det fanns något sug efter växling på det här hållet. (Växlingar på andra hållet verkar ju klart populära).
 

Nikje

Medlem
Kooperationskamrater,
Jag har nöjet att dela en ny kod,
150 kr rabatt om du handlar för 800 kr senast den 29/11. VALNBKG8
Förenen eder and enjoy!
:DLetade febrilt efter kod innan vi slutligen beställde för 70 minuter sedan. Var mest oroliga för att alla tider den här veckan var uppbokade innan vi lyckades hitta en lucka..
 

McFace

Medlem
:DLetade febrilt efter kod innan vi slutligen beställde för 70 minuter sedan. Var mest oroliga för att alla tider den här veckan var uppbokade innan vi lyckades hitta en lucka..

Det är magiskt. Jag har dragit på beställning i flera dagar i väntan på nya koder och beställde för några timmar sedan. Ur led är tiden.
 

FF#1

Medlem
Vilken butik i Luleå hämtar du i? Hur går det till rent praktiskt?

Stora Coop, Storheden.

Väljer en tid för avhämtning på coop.se, plockar ihop en varukorg.
Lägger beställningen...

Sen när det är dags att hämta kommer kvitto på mail och sms att det är klar.

Sen åker jag dit, anmäler mig via länk och backar upp pickisen och se fyller skuffen med grejorna.

handlar just nu till 4 vuxna och två barn så en normal veckohandling ryms inte i en kundvagn så då är det smidigt att hämta.


IMG-20201117-WA0002.jpg
 

LPC123

Medlem
Stora Coop, Storheden.

Väljer en tid för avhämtning på coop.se, plockar ihop en varukorg.
Lägger beställningen...

Sen när det är dags att hämta kommer kvitto på mail och sms att det är klar.

Sen åker jag dit, anmäler mig via länk och backar upp pickisen och se fyller skuffen med grejorna.

handlar just nu till 4 vuxna och två barn så en normal veckohandling ryms inte i en kundvagn så då är det smidigt att hämta.


Visa bifogad bild 114960
Gjorde min första #hämta själv# beställning i helgen och det var riktigt smidigt. Fick massa olika tider att välja på och tog 10-12. Allt packat i påsar i låsta kylskåp.
 
Stora Coop, Storheden.

Väljer en tid för avhämtning på coop.se, plockar ihop en varukorg.
Lägger beställningen...

Sen när det är dags att hämta kommer kvitto på mail och sms att det är klar.

Sen åker jag dit, anmäler mig via länk och backar upp pickisen och se fyller skuffen med grejorna.

handlar just nu till 4 vuxna och två barn så en normal veckohandling ryms inte i en kundvagn så då är det smidigt att hämta.


Visa bifogad bild 114960
Behöver du välja slot-tid för upphämtning redan vid köptillfället? Hur stort är tidsfönstret för upphämtning?
 
Toppen