SAS Eurobonus - Award Zones for Star Alliance [MAP]

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Holmén, 14 December 2019.

1. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ganska irrelevant, var mest jag som var skämtsam. Nagarno-Karabakh, om det tillhör Armenien eller Azerbajdzjan är rätt het potatis. Om du besöker det blir du persona non grata i Azerbajdzjan. Detta är dock irrelevant då inget *A bolag flyger dit, men om så vore kunde man säkert hitta på något kul. Är det Europa eller Middle East? Osv. På kartan jag jobbade på tänkte jag fylla dessa regioner i svart(ser nu att jag fyllt i fel också :D) såsom Nordkorea, Bhutan osv.
    Nagorno-Karabakh - Wikipedia

Edit:

Det var formen på Hawaii jag reagerade på, här är en Hawaii vector: Vector Map of Hawaii - Single Color | Free Vector Maps

Georgien saknar en del kust, dvs gränsen med Ryssland är fel.
    Kaliningrad har blivit Östersjön, ryskt landområde som gränsar till Litauen och Polen(föredetta tyska Königsberg/Östpreussen).
    Kyrgyzstans samt Tadzjikistan gränser saknas.

Detta är nog på grund av kartan du använder i botten, finns lite intressanta gränser bland annat, typ Kashmir och Golanhöjderna. Men det är inte lätt, kartor är sällan relevanta länge. Ser att du t.ex lagt till Sydsudan som jag hade svårt att hitta någon bra(gratis) vector map med.

Last edited: 14 December 2019
    Mattias Holmén gillar detta.
  2. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej jag såg bara att Armenien tillhör Europa (enligt SAS Award Zones) och att formen på kartan matchade Google maps ;)

Jag är en amatör på geografi!

3. Nander

Nander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är tokigt med det på kartan? Han har markerat det som Azerbajdzjan och enligt din länk är det också "internationally recognized as part of Azerbaijan". Nagorno-Karabakh är alltså inte den smala delen av Armenien som delar den azerbajdzjanska exklaven Nachitjevan från resten av Azerbajdzjan. Så jag tycker kartan ser rätt ut där :)

Från din Wikipedia-länk:

Helt annan observation: Varför är Lesotho en mörkare grön färg? Är det sin helt egna zon? :)

Bahrain har också upphört att existera helt. Samt Réunion - men dit kan man tydligen inte flyga med Star Alliance ändå.

Superbra karta - grymt hjälpsam! Synd att det inte finns några Star Alliance-flyg till Vladivostok, om hela Ryssland verkligen räknas som Europa hade det varit ett billigt sätt till Asien...

Last edited: 14 December 2019
  4. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, angående Lesotho så har jag bara missat rätt färg, ska höra till Södra Afrika.

5. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske därför att kungen vill att landsnamnet skall vara eSwatini?....
    Snygg och användbar karta hur som helst, så tack.

6. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänker du inte på Swaziland nu?

7. Dr_Strangelove

Dr_Strangelove Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt!
    Jag kan dock inte se Franska Polynesien på kartan, det finns dock med i tabellen.

Mattias Holmén gillar detta.
  8. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom igen, mer feedback nu innan jag sätter mig ner och gör korrigeringar :)

Dr_Strangelove gillar detta.
  9. Dr_Strangelove

Dr_Strangelove Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom du ber om det... ;)
    Småöarna i Mikronesien, Melanesien och Polynesien (inklusive tidigare nämnda men och Påskön).

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det att sätta en liten punkt eller liknande vid städer som trafikeras av Star Allians-flygbolag? Det blir ett jäkla jobb och det kan ju så klart ändras över tid, men det vore grymt bra.

Erik M, Mattias Holmén och Samosaguas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!