Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Ärligt talat, vi borde ta och skriva en riktig FAQ om AmEx 2-4-1. Man skulle ju tillochmed kunna ringa AmEx och be dem hjälpa oss reda ut saker och ting.
 

rob74

Medlem
På min voucher står det att den är giltig ett år från utskriftsdatumet och: "Du bör därför boka och resa inom denna period."
Det tolkar jag som att efter utskriftsdatumet är det bye bye voucher...

Måste försöka bränna min snart. Problemet är bara att hitta lämpliga dagar i sommar att vara ledig.
 

Patrik

Medlem
Jag sitter och söker efter en resa för familjen, kan man använda 2-4-1 vouchern för en bokning på fyra personer? Jag inser att man bara får rabatt för en person, men går det att ha 4 personer på samma PNR eller måste det vara två?
 

agehall

Medlem
Det enklaste är nog att boka två olika resor och sedan slå ihop dem till en PNR om det är nödvändigt. Inget direkt svar på din fråga, men jag tror att du kommer att spara tid på detta.

Men det absolut största problemet lär ju vara att hitta 4 platser, iaf om du tänker åka longhaul i C.
 

Totopez

Medlem
Jag sitter och söker efter en resa för familjen, kan man använda 2-4-1 vouchern för en bokning på fyra personer? Jag inser att man bara får rabatt för en person, men går det att ha 4 personer på samma PNR eller måste det vara två?

Amex-människan i Tallinn(?) kan bara boka dina voucherresor. Sedan får du ringa EB och boka resten. Observera att man inte kan boka bonusresor för barn på SAS.se, man måste ringa. Där måste man förklara att man reser på samma flyg, och be dom notera detta så att dina barn inte räknas som ensamåkande.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har några frågor angående AMEX 2-4-1 voucher.

1, Jag har förstått att vouchern gäller endast på SAS, Blue1 och Wideroe flygningar, korrekt?

2, Kan man använda vouchern för en bonusresa som påbörjar från annanstans än Norden?

3, Kan jag använda vouchern för andra människor(med mina poäng förstås)?

4, Jag har läst i någonstans att man kan använda vouchern för en person och få bonusresan för hälften av miles, stämmer det?

5, Om min vouchers giltighetstiden är 2012-DEC-15, måste passageraren/-rna avsluta bonusresan före denna datum?
 

seat56f

Medlem
Jag har några frågor angående AMEX 2-4-1 voucher.

1, Jag har förstått att vouchern gäller endast på SAS, Blue1 och Wideroe flygningar, korrekt?

2, Kan man använda vouchern för en bonusresa som påbörjar från annanstans än Norden?

3, Kan jag använda vouchern för andra människor(med mina poäng förstås)?

4, Jag har läst i någonstans att man kan använda vouchern för en person och få bonusresan för hälften av miles, stämmer det?

5, Om min vouchers giltighetstiden är 2012-DEC-15, måste passageraren/-rna avsluta bonusresan före denna datum?

1. Jepp
2. Nope ("När du handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår så får du 50 % poängrabatt på en SAS EuroBonus-resa med från Skandinavien till valfri SAS-destination i världen för upp till två personer. Med reservation för tillgänglighet.")
3. Har inte provat själv, men det ska gå
4. Stämmer, erbjudandet är som synes ovan 50% rabatt för upp till 2 pers
5. Jepp (Det här suger, förr var det att resan skulle genomföras under kalenderåret efter)
 
Kan svara på 2,4, 5

2. Måste vara från skandinavien till övriga världen.

4. Du kan boka en resa för dig själv och betala med hälften av poängen. Bokade precis ARN - EWR i oktober TuR för 50000!

5. Vet ej hur mycket koll de har på detta, ett sätt som jag tror du kan komma runt detta är att först boka din bonusresa före datument och sedan boka om den. Tror de tar 150 kr för ombokningen dock. Finns säkert någon på forumet som vet mer om detta.
 

NiNE

Medlem
Jag letade sjukt länge och hittade till slut en resa jag blev riktigt nöjd med. Vi åker två vuxna och ett spädbarn i business class (I) ARN-ORD i oktober/november, hem två veckor senare. 90000 poäng blev det för allihopa, vilket känns som ett kap. Letade även platser i business ARN-BKK men det var omöjligt, trots att jag sökte upp till ett år framåt. Jag bokade via telefon av en inte alltför hjälpsam herre.

Jag har en fundering angående det (kanske borde lägga en ny tråd egentligen). Nu har jag ju bokat hela resan med poäng, men betalat typ 600 kronor i skatter med mitt Amex. Hur blir det då om vi blir försenade eller om bagaget fastnar någonstans? För att få ut något på Amex reseförsäkring måste väl hela eller större delen av resan vara betald med kortet, eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen