Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Kan man lösa in 241, för att senare köpa en biljett till ett barn och koppla denna biljett till awardresan?
Om du pratar om en betald biljett för barnen, går det inte.
Om det är en bonusresa bör man kunna boka hela resesällskapet tillsammans från början (du betalar för 2 pers med 2-4-1 voucher och barn med vanlig award [om resan innehållen Star Alliance partnerflygbolags flygningar]).
 

Bryant

Medlem
Du kan inte mixa awardbiljetter och betalda biljetter, så nej. Och det går inte heller att "koppla ihop" biljetter. Däremot kanske det går att få till det ändå, men det får någon som testat svara på.

Ah, då var det som jag misstänkte men jag hade ett litet hopp att det skulle fungera.

Om du pratar om en betald biljett för barnen, går det inte.
Om det är en bonusresa bör man kunna boka hela resesällskapet tillsammans från början (du betalar för 2 pers med 2-4-1 voucher och barn med vanlig award [om resan innehållen Star Alliance partnerflygbolags flygningar]).

Yes! Jag har dock inte poäng så det räcker just nu så jag funderade på om detta var ett alternativ.
 

Börnen

Medlem
Kan man lösa in 241, för att senare köpa en biljett till ett barn och koppla denna biljett till awardresan?
Man kan inte få biljetterna på samma PNR men det går att få SAS att sätta en "travels together with" flagga där man korsreferar mellan biljetterna. Är barnet för litet får det ju inte vara ensamt på ett PNR utan att man också bokar assistans, men sätter man flaggan går det bra. Men man bör man kolla seatingen regelbundet eftersom det har hänt oss ett par gånger att man kastat om oss slumpmässigt.
 

Bryant

Medlem
Man kan inte få biljetterna på samma PNR men det går att få SAS att sätta en "travels together with" flagga där man korsreferar mellan biljetterna. Är barnet för litet får det ju inte vara ensamt på ett PNR utan att man också bokar assistans, men sätter man flaggan går det bra. Men man bör man kolla seatingen regelbundet eftersom det har hänt oss ett par gånger att man kastat om oss slumpmässigt.

Tack för infon! Låter lovande.
 

Börnen

Medlem
Jag har för mig att det har hänt någon, men att trigga sent på året är riskfyllt, eftersom själva transaktionen kanske bokförs i januari, och då missar man vouchern helt.

Ok, min plan var att uppgradera till Amex Elite och få ut en andra voucher (är redan över 300k i spend) Dock har jag ingen nytta av en voucher 2016 då jag redan har tre familjesemestrar bokade det året (Hong Kong, Zermatt och Kalifornien). Får fundera lite till.
 

Perra

Medlem
Ok, min plan var att uppgradera till Amex Elite och få ut en andra voucher (är redan över 300k i spend) Dock har jag ingen nytta av en voucher 2016 då jag redan har tre familjesemestrar bokade det året (Hong Kong, Zermatt och Kalifornien). Får fundera lite till.
Om du redan passerat 300k kan du inte uppgradera till Elite och få voucher nr 2 måste göra det innan du passerar. Iaf den info jag fick
 

mha321

Medlem
Om du redan passerat 300k kan du inte uppgradera till Elite och få voucher nr 2 måste göra det innan du passerar. Iaf den info jag fick
Jag uppgraderade till elite förra november (var det väl - någon vecka efter att de hade lanserat det) när jag redan låg över 300k och fick omedelbart voucher nummer 2. Bokade den resan 1 dag efter att kortet kom hem...

Det kan visserligen ha varit ett introerbjudande eftersom kortet var nytt då, men det var inget de sade något om.
 

Mrs T

Medlem
Hej!
Helt ny i detta fantastiska forum och undrar om någon kan hjälpa mig att spendera mina just nu 200' EB-poäng :) Har en 2-4-1 voucher. Har förstått att jag kan söka resor på Uniteds sida för att få tag på flygningar med andra bolag än SAS. Hoppas någon har lust att svara på mina många frågor:
-Kan man använda 2-4-1 om man reser tre personer (jag plus två barn)? Dvs - jag får 50% på två av biljetterna och 100% på en biljett?
-Var hittar jag kostnaden (i poäng) för olika destinationer?
-Tips på vart jag kan åka på dessa bonuspoäng under t ex höstlovet 2016? Gärna varmt!
-När brukar bonusbiljetter släppas, är det ca 11 månader före resan?
-Får barn (7 resp 9 år) åka i business class?

Tusen tack på förhand :)
 

fcx

Medlem
Hej!
Helt ny i detta fantastiska forum och undrar om någon kan hjälpa mig att spendera mina just nu 200' EB-poäng :) Har en 2-4-1 voucher. Har förstått att jag kan söka resor på Uniteds sida för att få tag på flygningar med andra bolag än SAS. Hoppas någon har lust att svara på mina många frågor:
-Kan man använda 2-4-1 om man reser tre personer (jag plus två barn)? Dvs - jag får 50% på två av biljetterna och 100% på en biljett?
-Var hittar jag kostnaden (i poäng) för olika destinationer?
-Tips på vart jag kan åka på dessa bonuspoäng under t ex höstlovet 2016? Gärna varmt!
-När brukar bonusbiljetter släppas, är det ca 11 månader före resan?
-Får barn (7 resp 9 år) åka i business class?

Tusen tack på förhand :)

Hej och välkommen hit!

1. Ja, det fungerar så. Observera att du får ingen barnrabatt om du flyger med andra bolag än SAS.
2. Titta här: SAS points charts - SAS
3. Beror på hur varmt och vad man vill göra i värmen. Dubai är jättevarmt exempelvis. Darwin likaså. :)
4. Beror på bolag. Vissa släpps 360 dagar i förväg, vissa 300 dagar, vissa 14 dagar. De flesta släpps dock inte vid några fasta tider, utan man får kolla ofta om det har dykt upp någonting.
5. På så gott som alla bolag så får de det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen