Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (från 2015)

Status
Stängd för vidare inlägg.

qwerty

Medlem
Vad bra med en ny tråd!

Har precis fått en 2-4-1 och funderar på vart jag ska.
Men frågan är hur det fungerar med barn under 2 år (delar säte med vuxen). Någon som har erfarenhet av detta?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Vad bra med en ny tråd!

Har precis fått en 2-4-1 och funderar på vart jag ska.
Men frågan är hur det fungerar med barn under 2 år (delar säte med vuxen). Någon som har erfarenhet av detta?
Det kostar 0 poäng för spädbarn under 2 år utan eget säte. Även på Star Alliance award, enligt följande trådar.

Bonusresa Star Alliance med EuroBonuspoäng med Infant och barn? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Bonusresa (Amex 2-4-1) med infant | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Egentligen hade familjen tänkt att spara våra 2 vouchers till sommaren 2016 och använda dem till att åka till Boston (med Lufthansa C) för bila i New England men behovet av att resa i höst trängde sig på.. Beslut togs att runt höstlovet drar vi till värmen.

Dock svårt att hitta 4 st C till Miami/Karibien/Thailand samt andra varma tilltalande resmål runt den tiden. (om man inte valde mkt märkliga omvägar via Khatmandu etc etc och bara resan tog 2 dygn).

Dock så dök det förra veckan upp en massa bonusplatser till Houston med Oljelinjen.. 4 st på i princip varje flight. Det blev att boka t/r på den för det facila priset av 2100 kr + 150 000 poäng. Samt en kryssning från Galveston ner till Mexico/Belize/Honduras för 20 papp. Billig semester när en vecka på Kanarieholmarna under höstlovet går på mer än 30-35 lax för en familj.

Kollade idag för övrigt och nu finns det bara 2 bonusplatser per flight svg-iah..

Vi åkte ju oljelinjen i juli/aug och det var mkt bra, både flyget/servicen samt Texas..
 
Vad betyder "När du som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem handlat för 150 000 kronor med ditt Kort inom ett kalenderår"?
Jag fick mitt Elite Card i slutet av juni 2015. Måste jag då handla för 150k innom 31dec 2015 eller innan slutet av juni 2016?

Och om jag får en 2-4-1 voucher t.ex. i December 2015 - är den giltig resten av 2015+2016 eller hur ska det forstås?
 
F

FCT

Guest
Ett specialfall är om man går över gränsen i slutet av december och vouchern dateras januari året efter. Då kan det bli så att man intjänade den 2015, ställs ut 2016 och har giltighet tom 31 dec 2017.
 

Glenn E

Medlem
Ett specialfall är om man går över gränsen i slutet av december och vouchern dateras januari året efter. Då kan det bli så att man intjänade den 2015, ställs ut 2016 och har giltighet tom 31 dec 2017.
Vilket datum i december ska man trigga vouchern i så fall?
Jag har tänkt att jag ska göra precis så.
 

Voyageur

Medlem
Ber om ursäkt om jag missat detta, men är det möjligt att applicera två 2-4-1 vouchers på en bokning? Dvs halvera den redan halverade kostnaden av poäng?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen