Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.

jwbolmstedt

Ny medlem
Hej, ny på forumet så ber om ursäkt om jag postar i fel tråd. Men hoppas det är rätt.

jag och min fru försöker få tag på en resa till Bali över nyår men det verkar helt omöjligt då Singapore airlines stoppat eurobonus.
är det någon kunnig här som har nått tips?
Jag tänkte att man kunde flyga till Bangkok med voucher och sen ta ett ”eget” flyg till Bali, men det verkar inte finnas några flyg till Bangkok heller.
Tanken var att kunna utnyttja vår 2-4-1 voucher.
 

Henrik_B

Medlem
Går det att boka 4 pers online nu och ringa in på måndag och applicera 2 st vouchers i efterhand? Har för mig att det för ett par år sedan enbart gick att lägga till en voucher i efterhand, men det kan ju ha ändrats? Någon som vet?
 

Doctor-X

Medlem
Hej, ny på forumet så ber om ursäkt om jag postar i fel tråd. Men hoppas det är rätt.

jag och min fru försöker få tag på en resa till Bali över nyår men det verkar helt omöjligt då Singapore airlines stoppat eurobonus.
är det någon kunnig här som har nått tips?
Jag tänkte att man kunde flyga till Bangkok med voucher och sen ta ett ”eget” flyg till Bali, men det verkar inte finnas några flyg till Bangkok heller.
Tanken var att kunna utnyttja vår 2-4-1 voucher.

Välkommen :)

Det tråkiga svaret här är att du är för sent ute (om det är business-biljetter du söker, ekonomi borde gå att lösa), du vill resa under kanske den mest populära tiden på året och biljetterna har nog varit uppbokade sedan flera månader tillbaka. Som ett tips för framtiden är att kolla denna länken för att se när biljetter släpps (vissa bolag har dock blackout = släpper inga bonusbiljetter under vissa perioder så som jul/nyår, påsk och sommar): Ultimate Guide to Award Release Dates | AwardFares Blog

Testa att söka via AC Reward Space Searcher (cowtool.com) och klicka ur boxen "I'm booking through Aeroplan", det du ser där matchar ungefärligt med vad man kan boka med Eurobonus. Testa att söka ben för ben FRA-BKK, MUC-BKK, VIE-TPE, etc.
 

Jannes

Medlem
Kanske en helt pantad fråga, men om jag vill ändra en 2-4-1 *A bokning för att lägga till en open jaw retur med platser som troligtvis kommer släppas på en lördag eller söndag, hur går man bäst till väga då? Telefonbokningen är ju stängd på helgerna?
Boka online och senare slå ihop dem? Har poäng och vouchers så det ska gå att göra så.

Grundfakta, har utresa bokad med Austrian/LH till Boston, och fick nu returresa bokad från LAX med LOT.

Jag bestämde mig för att boka online när platser blev tillgängliga, men undrar nu vad mina möjligheter är:
Ringa in och avboka på måndag, och då borde platserna blir tillgängliga igen så jag under samma samtal kan ändra min utresa till en T/R?

Vad förlorar jag på detta i form av redan betalade avgifter/skatter? Har ju betalat 2x Star Alliance avgift som säkerligen inte betalas tillbaka.
Men jag bör få tillbaka en voucher, och totalsumman i poäng bör blir för en T/R istället för två enkelresor, korrekt?

Och sedan en sista fråga: Är det någon idé i att försöka på att få en LH First på returen från LAX? Det vill säga strunta i att försöka slå ihop bokningarna och under resan sedan vänta på släpp av First? Eller ska man vara nöjd och kanske senare försöka boka om LOT till något annat ifall det kommer upp?
 
Hej, Jag är på jakt på tips på 2-4-1 resor i nov-dec 2023 225 000EB poäng just nu. Vi är 2 vuxna men också en unge som kommer vara 5 som vi behöver komplettera med en biljett till ? Avreseort Arlanda. Vi föredrar sol och värme. Kan tänka oss större resort och bara chilla, men också öluffa i Malaysia, Thailand etc. :)

Förra resan med 2-4-1 gick till Bali med Singapore Airlines, men då behövde vi inte betala för lillen. ;) Hur gör man nu, kan man ta en extra stol för poäng + pengar i samma bokning som en 2-4-1 bokning?
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Var som helst utanför Europa där det är soligt och varmt
  • När vill/behöver du resa ut? nov-dec 2023
  • När vill/behöver du komma hem? 23 dec 2023
  • Hur länge vill du vara borta? Mellan ovanstående datum, men gärna minst en vecka på plats
  • Hur många personer som skall resa? 2st vuxna + 1st 5åring
  • I vilken kabinklass? Business helst, värsta fall premium plus lr likvärdigt.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? Har minst 1st 2-4-1 och ca 220 000EB poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resan går till ett varmt och behagligt resmål och att åtminstone long haul går i business
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen