Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har två 4-2-1 som jag tänkte använda till att boka familjen på 5personer till spanien. Men via SAS bokningssida för star alliance verkar det inte gå att använda vouchern om man är fler än 2. Kan jag dela i tre bokningar tex först boka fru+dotter med 2-4-1 sen jag själv + sonen i 2-4-1 och sen sista sonen i en egen bokning eller hur gör man? Kanske enklast att ringa??
 

palmen

Moderator
Jag har två 4-2-1 som jag tänkte använda till att boka familjen på 5personer till spanien. Men via SAS bokningssida för star alliance verkar det inte gå att använda vouchern om man är fler än 2. Kan jag dela i tre bokningar tex först boka fru+dotter med 2-4-1 sen jag själv + sonen i 2-4-1 och sen sista sonen i en egen bokning eller hur gör man? Kanske enklast att ringa??
Antingen som du skriver, eller ring in och boka alla i samma bokning. Online kan du bara boka med en voucher åt gången.
 

Axxo

Medlem
Hej, jag har två frågor.
Kan man ta bort fly premium på två biljetter och lägga till en 2-4-1 vocher? dvs om man hade voucher innan bokningen gjordes med fly premium.

Kan man boka med en 2-4-1 och sedan ändra sig och lägga till fly premium istället?
 

Climber

Medlem
Jag har letat men inte hittat svaret: Måste jag ringa in och avboka en 2-4-1-bokning för att få tillbaka poäng och voucher (ej utgången) eller kan jag göra det på något annat sätt (hemsidan etc.)?
 

djmanosv

Medlem
Hej, !

en snabbis, jag har bokat en 4-4-1 resa i mitten av Juli (2 vouchers) och behöver avboka och boka om till Dec-Jan 2022-2023

En av dessa voucher var giltigt till 31Dec2021. Kommer jag förlora vouchern om jag ber agenten att boka om resan till December ?
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Oj mitt fel, ja en av de var giltig till 31DEC21 sorry ! Ändrades inlägg, jag läste att det går inte att använda vouchern eller omboka så jag bestämde hitta svaret här
Då är svaret Ja, du blir av med vouchern om du bokar om frivilligt. Ställs resan in av något av flygbolagen så brukar man få lite förlängning med kanske 30 dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen