Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så mycket för den infon! Bra för mig att veta eftersom jag har tankar på en liknande bokning.
Ja det var något jag fick till mig av en händelse när jag kollade ev transit hotell på HND och mejlade HND för lite frågor.
Man får även den infom om man loggar in på sin bokning på ANA. Att man inte kan byta från INT till DOM flyg. :mad::(
Jobbigt att upptäcka detta på flygplatsen :eek:
 

Emsa

Medlem
Hej alla! Slet hårt för att få ihop en 241-voucher och lyckades 2020... nu löper den ut om två veckor. Är det helt omöjligt att boka någon bra långresa i business class just nu? Hittar inget via sas.se, är det bättre att ringa trots att jag egentligen inte har ett specifikt önskemål. Vi vill resa långt, i business eller first, gärna till värme utan massa karantänkrav. Vad är bästa tillvägagångssättet för att leta biljetter just nu? Har såklart läst hundratals inlägg i forumet, men tycker informationen och reglerna ändras hela tiden, så mycket info känns utdaterad. Tacksam för alla tips!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Hej alla! Slet hårt för att få ihop en 241-voucher och lyckades 2020... nu löper den ut om två veckor. Är det helt omöjligt att boka någon bra långresa i business class just nu? Hittar inget via sas.se, är det bättre att ringa trots att jag egentligen inte har ett specifikt önskemål. Vi vill resa långt, i business eller first, gärna till värme utan massa karantänkrav. Vad är bästa tillvägagångssättet för att leta biljetter just nu? Har såklart läst hundratals inlägg i forumet, men tycker informationen och reglerna ändras hela tiden, så mycket info känns utdaterad. Tacksam för alla tips!

Det finns mycket! Jag har redan bokat Phuket med Turkish (4 personer) i september och kommer boka Cancun med TAP eller Turkish när jag nu bokar av en resa till Malaysia. Just Turkish Airlines har varit väldigt tillförlitligt att hitta när man söker via United.com.

Alternativt så öppnar du en ny tråd med en bra rubrik i delforumet "Flygbilljetter" och använder denna mall:

Varifrån vill du börja din resa?
Var är din destination?
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?
Hur många personer som skall resa?
I vilken kabinklass?
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Vad är din budget? (per person)
Vad är det viktigaste för dig?
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Börja med ungefär när ni vill åka. Enklast då. "Enkla destinationer" per idag är USA, Mexiko och Thailand skulle jag säga.
 

Emsa

Medlem
Stort tack senator! Är inne och letar på United nu. Om jag hittar något i business som är intressant där så kan jag ringa SAS och boka det med 241 och poäng alltså? Hos SAS måste man ju kolla efter den där guldpricken, men är det "enklare" att hitta tillgängliga biljetter hos de andra Star Alliance-bolagen?

Tack för mallen, ska leta lite själv, och annars posta där för tips!
 

Classe15

Ny medlem
Tack för ett superb-forum. Jag antar att det redan frågats om tidigare i tråden men hittar inget svar varesig hos SAS själva eller när jag tittar runt. Jag har en voucher som går ut sista december och vill boka en resa till nästa år; Antingen till San Fransisco eller Tokyo. Jag vill helst resa i Q3/Q4 men lyckas inte hitta några flighter hos SAS själva. Vad jag läst så ska man kunna åka med Star Alliance-partners. Hur går jag tillväga för att hitta lämpliga resor?
 
Tack för ett superb-forum. Jag antar att det redan frågats om tidigare i tråden men hittar inget svar varesig hos SAS själva eller när jag tittar runt. Jag har en voucher som går ut sista december och vill boka en resa till nästa år; Antingen till San Fransisco eller Tokyo. Jag vill helst resa i Q3/Q4 men lyckas inte hitta några flighter hos SAS själva. Vad jag läst så ska man kunna åka med Star Alliance-partners. Hur går jag tillväga för att hitta lämpliga resor?
Börja med att läsa det första inlägget i den här tråden.
 

pswe

Medlem
Det finns mycket! Jag har redan bokat Phuket med Turkish (4 personer) i september och kommer boka Cancun med TAP eller Turkish när jag nu bokar av en resa till Malaysia. Just Turkish Airlines har varit väldigt tillförlitligt att hitta när man söker via United.com.

Alternativt så öppnar du en ny tråd med en bra rubrik i delforumet "Flygbilljetter" och använder denna mall:

Varifrån vill du börja din resa?
Var är din destination?
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?
Hur många personer som skall resa?
I vilken kabinklass?
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Vad är din budget? (per person)
Vad är det viktigaste för dig?
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?


Börja med ungefär när ni vill åka. Enklast då. "Enkla destinationer" per idag är USA, Mexiko och Thailand skulle jag säga.

I tillägg till detta så har jag noterat att Air Canada har relativt god tillgång över Atlanten senaste tiden. Oftast har det gått att hitta anslutningar ner till USA i business, vilket är betydligt svårare med United. Sökning på Uniteds sida som visar I-klass på Air Canada har stämt väldigt bra med vad SAS kan boka.
 

hendberg

Medlem
När jag nyligen försökt boka en del sträckor visar det sig att miles & more haft lika dålig tillgång som eurobonus. Och, helt onormalt, de har inte ens tillgång på egen metall. Lifemiles tillgång är ungefär som eurobonus. Min räddning har varit TK (via Eurobonus). Tillgången från IST är god, medan det är svårt att hitta IST-ARN.
IST-ARN har alltid varit svår att få till, men om du söker t.ex ARN-FRA-IST så kommer du märka att det finns mycket mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen