SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har blivit ont om awards hos fler än eurobonus sedan resandet började komma igång igen. Tidigare kunde man ofta hitta hyfsad tillgång för kommande sommar i början av året. Nu finns det väldigt begränsat med platser för sommaren 2022. Tidigare så pålitliga miles & more har också bristande tillgång. Samma med avios hos British Airways (där var det dåligt redan tidigare), gol smiles och lifemiles - bara för att nämna några. Troligen finns det "berg" av poäng som nu börjar användas.

2. larced

larced Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vi kan väl inte använda våra 2-4-1 vouchers genom någon annan av Star Alliance medlemmarna? Och det förminskar ju värdet av vouchern, och även värdet av att ha AMEX korten.
    Dags för en gemensam kraftansamling och bojkott av AMEX kort tills dom idkar påtryckning på SAS att skärpa sig? :)

rosenstam gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jo vouchern går att använda på flyg inom hela star alliance, men tillgänglighet på dessa flighter måste finnas för eurobonus.

4. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag nyligen försökt boka en del sträckor visar det sig att miles & more haft lika dålig tillgång som eurobonus. Och, helt onormalt, de har inte ens tillgång på egen metall. Lifemiles tillgång är ungefär som eurobonus. Min räddning har varit TK (via Eurobonus). Tillgången från IST är god, medan det är svårt att hitta IST-ARN.

Last edited by a moderator: 15 December 2021
  5. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Detta (TK) var min räddning igår. Hittade IST-[diverse destinationer] men inte cph-IST. Slutade med att kreativ routing cph-ham-muc-ist-[destination] :) Resten av familjen suckar... Fast jag skall nog övertyga lillgrabben att det blir ett spännande äventyr med test av allehanda flygmaskiner. :)

Mr Basic, Ghoose och rosenstam gillar detta.
  6. Shoreline

Shoreline Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Personen jag pratade med igår sa att det inte gick att ändra utresan på min resa som är bokad med en nu utgången 2-4-1 (han sa att poäng för hela resan behöver dras om, och kupong appliceras efter det). Min önskade ändring hade samma start och slut, samt bokningsklass, bara mellanlandningen som skilde sig åt. Jag ska väl testa igen imorgon, men har inga höga förhoppningar.

7. pycko

pycko Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ungefär samma svar när jag ville göra en ombokning, stod på mig varpå han gick och pratade med någon och när han återkom så behövdes vare sig ny voucher eller ny uträkning.

Shoreline gillar detta.
  8. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack så mycket för den infon! Bra för mig att veta eftersom jag har tankar på en liknande bokning.

Andreas Ekman gillar detta.
  9. Homer

Homer Medlem

Under vissa förutsättningar går det bra att boka om eller få en ny voucher.

2-4-1.jpg
    Frågor och svar | SAS

10. Fredde_G

Fredde_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det möjligt(genomförbart) att använda 3 vouchers för att boka 6 business platser på samma flight?
    Tänkte försöka åka Lufthansa till Colombia med alla ungarna till sommaren.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!