Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bamse35

Medlem
Nu hoppas du väl ändå på för mycket? o_O

Anledningen till att jag ställde frågan är att jag har för mig att jag läst att det ska gå att göra. Nu kanske det inte går om bokningen görs på lördagen, resan på söndagen och man ringer på måndag för att applicera vouchern.
Jag kanske har drömt ihop allting, men skadar aldrig att fråga.
 

ucce

Medlem
Anledningen till att jag ställde frågan är att jag har för mig att jag läst att det ska gå att göra. Nu kanske det inte går om bokningen görs på lördagen, resan på söndagen och man ringer på måndag för att applicera vouchern.
Jag kanske har drömt ihop allting, men skadar aldrig att fråga.

Jag fick inte göra så förra söndagen som guld, utan fick ringa tillbaka på måndagen. Men det beror säkert på vilken agent man får.
 

ucce

Medlem
Vad exakt var det du inte fick göra? Att boka en resa med innestående poäng bör ju gå att göra närsomhelst, eller?
Kanske fel formulerat men efter att vi letat platser sa agenten spontant. "Men vill du använda 2-4-1 kan jag inte boka idag utan då måste ringa när den avdelningen är öppen imorn". Jag frågade om det gick att göra bokningen nu (söndag), och sedan ringa imorgon (måndag) för att applicera vouchern. Men då sa agenten att det inte gick, utan att resan isf skulle behöva avbokas först på måndagen och jag sedan fick jag hoppas att platserna kom tillbaka.
 

ucce

Medlem
Okay, men då ska det i alla fall gå att göra en bokning med poäng på Söndagen och sedan applicera vouchern retroaktivt så länge resan inte har påbörjats m.a.o?
Det var alltså det som inte gick för mig (hade inget med påbörjad resa att göra). Men testa så får vi en aktuell datapunkt till :)
 

Bamse35

Medlem
Det var alltså det som inte gick för mig (hade inget med påbörjad resa att göra). Men testa så får vi en aktuell datapunkt till :)

Får se om någon kan testa detta i framtiden och rapportera, även om Palmen mer eller mindre bekräftat att det ska fungera. Nu kanske det var så att det gjordes av "good will" och inte av praxis iofs.
 

Bamse35

Medlem
Pratade precis med SAS Eurobonus kundtjänst. Agenten bekräftade till min stora förvåning att de visst gör 2-4-1 voucher bokningar under helgen! Detta är ju strålande nyheter och innebär att man inte längre behöver känna stress över att det dyker upp awardplatser under helgen som man inte kan boka för att sedan behöva hänga på luren måndag morgon jämte 100 andra inringare.

Med tanke på konversationen vi hade här igår så måste detta vara en nyhet för många här på forumet antar jag....?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen