SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Kan man byta voucher på en bokning? Har en bokning idag med en voucher som går ut nästa är men pga lite olika skäl så vill jag spara den och använd en som går ut iår.
    2. Vad är dagsinfo ang om ett land stänger /avrådan och vouchern har gått ut, är det en månad man får förlängt då? Har en tur till cape town snart…

2. bvs

bvs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det går. Jag ringde in i fredags och bytte två vouchers som går ut 2022 till två som går ut 2021 på en existerande bokning

Matore gillar detta.
  3. chronomaster

chronomaster Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att avboka min first till Tokyo i slutet December för den kommer väl ändå inte bli av då de inte öppnat för turism. Frågan är om jag lika gärna kan avboka nu eller bör vänta och se om de ställer in resan eller delar av den så jag kan få vouchern förlängd (har en nu utgången voucher som jag bokade resan med). Skatter får man tillbaka oavsett va?

4. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, skatterna får du tillbaka oavsett. Det du inte får tillbaka om du avbokar på eget initiativ är Star Alliance-avgiften på 450 kr.

5. Homer

Homer Medlem

Beror på vad definitionen av inreserestriktioner är...

Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag vill avboka min bonusresa på grund av att inreserestriktioner till destinationen?
    Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen avbokades. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas.

Gäller för bonusresor t.o.m. den 31 mars 2022.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | Sida 86 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Lounge Lizard, Samosaguas och Johan Gott gillar detta.
  6. Bankiren

Bankiren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det fortfarande november som gäller för USA? Det står fortfarande så på hemsidan, så jag undrar mer om någon av er har ringt in? Vi har en resa till USA i mitten av december som vi vill avboka/omboka.

7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror inte det kommer förändras så länge USA är ”öppet”.

fcx gillar detta.
  8. djmanosv

djmanosv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behöver hjälp med Ethiopean airlines, vet ni hur kan man boka mer än 2 BIZ award (familj 4 pers)? jag har altid lyckats hitta 2 exrta BIZ några timmar innan avresa, men undrar hur man boka mer än två för retur flyg, specielt när bokning är låst ?

9. Bamse35

Bamse35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer det att man kan ringa SAS vanliga kundtjänst under helgen, göra en bokning inom Star Alliance för fullt poängbelopp och sedan på Måndagen ringa SAS kundtjänst som sysslar med AMEX 2-4-1 och applicera sin voucher retroaktivt?

I.s.f, går det även om man enbart är EuroBonus Silver och om resan påbörjades på Söndagen, alltså innan man ens har hunnit applicera sin voucher?

10. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu hoppas du väl ändå på för mycket? o_O

Jane Insane, palmen och JPE gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!