SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. stare

    stare Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Med en redan bokad atlantflygning 2-4-1, så lyckades jag mha Sveg uppgradera från SAS ekonomi till business på ena benet (nu business båda benen) och fick tbx 50000 poäng. Tog 43minuter totalt. En bättre Tisdag i bokningsdjungeln.
     
    Mr Basic gillar detta.
  2. LPC123

    LPC123 Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Din använda voucher var fortfarande aktiv då och hade inte gått ut? Försökte samma igår men lyckades inte med utgången voucher.
     
  3. stare

    stare Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja Vouchern ska vara gällande, min går ut sista Dec.. Annars går det inte boka om. Men resan kan ju göras senare så klart.
     
  4. stare

    stare Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade om ett ben på en 2-4-1 resa. Det "nya" benet ska jag ju betala några kronor skatt för, och det är ju riktigt. Den skatten dras separat sa supporten. Drar SAS den skatten på samma kort som jag betalat tidigare skatten på? Har inte fått något mail eller så, kan bara se i bokningen att en betalning väntar...vart hittar jag den betalningen isåfall, nån som vet?
     
  5. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som känner igen detta mail från SAS? Jag avbokade en Amex-bokning häromdagen och min gissning är att de försökt återbetala skatterna till ett kort som jag inte längre har. Eller är det något annat som kan vara problemet när man får dylikt mail? Det var för övrigt ingen online-cancellation. Travel agent i detta fall är ju SAS AMEX-avdelning, kanske ska börja med att ringa dem?

    Dear Sir/Madam,
    We are writing to you regarding an online cancellation form that was sent to us.
    Your ticket was purchased from a Travel Agent.
    We ask you to kindly contact your (online) travel agent regarding any changes to/cancellation of your reservation.
    If you are unable to reach your Travel Agent to request your refund, please refer to this form on our website:
    Agent Refund | SAS
    Sincerely,
    SAS Customer Service
     
  6. Bankiren

    Bankiren Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag snackade med en trevlig kille i dag gällande en 2-4-1-bokning.

    Om man reser till USA, så kan man omboka under förutsättning att avresan sker senast i november månad. Resor med start i december leder alltså till att utgångna voucher/poäng försvinner.

    Kanske redan avhandlats här i tråden, men tål säkert att upprepas. :)
     
    PRJml2ENIpiC1e3L och Mr Basic gillar detta.
  7. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Utresa 1/12 med A340 till Boston……väntar (beredd) på avbokning :cool:
     
    Bankiren gillar detta.
  8. aruba1

    aruba1 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade liknade scenario där återbetalningen för en awardbokning gjordes mot ett avslutat kort. Vi kunde inte hitta uppgiften via varken Amex hemsida eller i appen. Däremot kunde Amex kundtjänst se återbetalningen. Ring och hör med Amex kundtjänst.
     
  9. stare

    stare Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en ändring på ett ben i en 2-4-1 resa. Men hur görs den betalningen, ska jag kontakta Sveg supporten igen, eller dras den lilla diffen i skatt på min kortbetalning? Hittar liksom inget ställe att betala på...

    "Vi har inte avslutat utfärdandet av biljetter för alla flygningar i denna bokning. Slutför betalningen eller kontakta SAS Customer Service för att få hjälp."
     
  10. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Ring SAS.
     
    stare gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×