Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Har förstått det som att inrikes i USA vill man undvika då Business (Saver) snarare blir ekonomi än business/domestic first.
Någon som vet om det är samma inrikes i Kanada, eller mellan Kanada-USA/Mexico? Vill inte gärna harva i ekonomi men betala businesspoäng
på en ren inrikes US blir inte Business saver ekonomi, men business saver ( I-klass ) är väldigt svårt att hitta på United inrikes. Det är när du har ett långben över atlanten i I-klass som Uniteds sökmotor lägger på en ekonomi (X) inrikes eftersom det inte finns några I.

På Air Canada finns det mer tillgång på business (I-klass) så om du hittar det via Uniteds sökmotor så bör det gå att boka för Eurobonus.
 

palmen

Moderator
Har förstått det som att inrikes i USA vill man undvika då Business (Saver) snarare blir ekonomi än business/domestic first.
Någon som vet om det är samma inrikes i Kanada, eller mellan Kanada-USA/Mexico? Vill inte gärna harva i ekonomi men betala businesspoäng
Business Saver som award på United är det som amerikanarna kallar för Domestic First. Normalt är det 2-2 seating på en A320/B737, men finns ju en del longhaul konfigurerade plan också som man kan hamna på och få "riktig" business.
 

Bangkok

Medlem
"Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas."

I mitt fall så har mitt flyg ställts in men jag har automatiskt bokats om på en annan route som är väldigt likt min ursprungliga bokning men via Frankfurt istället för München. Är det någon som är insatt i om detta räknas som ett inställt flyg av flygbolaget och jag har möjlighet att boka om trots utgången voucher?
 

fcx

Medlem
"Icke utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig och ha samma giltighet som tidigare. Utgångna värdecheckar kommer att returneras till dig med en förlängd bokningsperiod på 30 dagar räknat från den dag då flygningen ställdes in. Serviceavgiften på 450 SEK kommer också att återbetalas."

I mitt fall så har mitt flyg ställts in men jag har automatiskt bokats om på en annan route som är väldigt likt min ursprungliga bokning men via Frankfurt istället för München. Är det någon som är insatt i om detta räknas som ett inställt flyg av flygbolaget och jag har möjlighet att boka om trots utgången voucher?
Ett flyg är antingen inställt eller inte inställt. Det kan inte vara "lite inställt".
 

ekf

Medlem
I mitt fall så har mitt flyg ställts in men jag har automatiskt bokats om på en annan route som är väldigt likt min ursprungliga bokning men via Frankfurt istället för München. Är det någon som är insatt i om detta räknas som ett inställt flyg av flygbolaget och jag har möjlighet att boka om trots utgången voucher?
Om något av dina ben fått nytt flightnummer så är det ursprungliga benet (flygningen) inställt.
 

Ante

Ny medlem
Tack för tipset! Då vet jag vad jag kan hänvisa till om dom krånglar när jag ringer. Verkar tom som att man kan byta destination
Väldigt korthuggen kille svarade när jag ringde för att flytta min usaresa så långt bort i tid som möjligt. "Det kan vi inte hjälpa till med" sa han. "Vi ser bara det du själv ser på bokningssidorna"
Blev lite paff med tanke på allt jag läst här om hur ni andra fått så fin hjälp och frågade om jag kommit till Tallinn. "Vi har slutat med Tallinn", svarade han kort...
Jag förklarade att jag letat ganska mycket, och även har bevakningar, men han höll bara med om att det är väldigt fullbokat.
Så nu står jag här med en resa som skulle gått om en månad men blir troligen inte insläppt i usa pga corona. Vouchern har gått ut och 100000 surt intjänade poäng är väl också borta(?)
Har även vocher nr 2 som går ut vid nyår och nr 3 som gäller hela nästa år men funderar på att lägga ner det här för det är alldeles för krångligt och oförutsägbart.
Tankar om detta?
 

TP12

Medlem
Väldigt korthuggen kille svarade när jag ringde för att flytta min usaresa så långt bort i tid som möjligt. "Det kan vi inte hjälpa till med" sa han. "Vi ser bara det du själv ser på bokningssidorna"
Blev lite paff med tanke på allt jag läst här om hur ni andra fått så fin hjälp och frågade om jag kommit till Tallinn. "Vi har slutat med Tallinn", svarade han kort...
Jag förklarade att jag letat ganska mycket, och även har bevakningar, men han höll bara med om att det är väldigt fullbokat.
Så nu står jag här med en resa som skulle gått om en månad men blir troligen inte insläppt i usa pga corona. Vouchern har gått ut och 100000 surt intjänade poäng är väl också borta(?)
Har även vocher nr 2 som går ut vid nyår och nr 3 som gäller hela nästa år men funderar på att lägga ner det här för det är alldeles för krångligt och oförutsägbart.
Tankar om detta?

Tolkar det som att du har en ren SAS-flygning. Då är det väl lite som han säger, du kan hitta datum på SAS-hemsida eller här: SAS Business award flights - Travel hacks

Hänger inte med din referens om Tallinn men ja de använder inte dem längre (och de pratade engelska så du hade märkt om det var dem du pratade med).

Huruvida dina poäng försvinner beror på deras giltighetstid.
 

Ante

Ny medlem
Tolkar det som att du har en ren SAS-flygning. Då är det väl lite som han säger, du kan hitta datum på SAS-hemsida eller här: SAS Business award flights - Travel hacks

Hänger inte med din referens om Tallinn men ja de använder inte dem längre (och de pratade engelska så du hade märkt om det var dem du pratade med).

Huruvida dina poäng försvinner beror på deras giltighetstid.

Tack. Ja det är en sasresa. Hade ju varit enkelt om jag kunde fixa detta själv som med inrikesflygningar men det går inte på webben. Kan inte ens avboka utan att ringa.
Vouchern får brinna inne denna gång men poängen borde jag få tillbaka när jag är diamond?
 
Last edited by a moderator:

Mr Basic

Medlem
@Ante
Tankar om detta?
Jag tänker att du ger upp lite väl lätt. Det är många eurobonus-medlemmar som slås om ett fåtal business-awards.
ni andra fått så fin hjälp och frågade om jag kommit till Tallinn.
Stämmer att man fick förstklassig hjälp från Tallinn men det samarbetet avslutade SAS i årsskiftet 20/21 (eller var det årsskiftet 19/20? :rolleyes:). Numera skulle jag säga att var tionde samtal ger bra service (min erfarenhet).
"Det kan vi inte hjälpa till med" sa han.
Det kan de visst men orkar/vill inte. Bara att HUACA (hang up and call again).
SAS Business award flights - Travel hacks
Titta här och ha några alternativ redo innan du ringer. Lycka till.
 

Ante

Ny medlem
@Ante

Jag tänker att du ger upp lite väl lätt. Det är många eurobonus-medlemmar som slås om ett fåtal business-awards.

Stämmer att man fick förstklassig hjälp från Tallinn men det samarbetet avslutade SAS i årsskiftet 20/21 (eller var det årsskiftet 19/20? :rolleyes:). Numera skulle jag säga att var tionde samtal ger bra service (min erfarenhet).

Det kan de visst men orkar/vill inte. Bara att HUACA (hang up and call again).

Titta här och ha några alternativ redo innan du ringer. Lycka till.

Tack för peppen. Jo jag kanske ger upp för lätt men har ett yrke där jag är ute hela dagarna och är hänvisad till att göra allt på mobilen. Säkert mycket lättare vid en stor datorskärm. SAS system är ju inte direkt 2021. Nåja, jag ger det väl en chans till. Det är bara det att man är trött på att hinna med detta mellan alla inrikesbokningar man också ska göra och hålla reda på. Har ingen resebyrå som sköter allt som på den tiden jag satt på kontor. Allt gott!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen