SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

  1. CoooC

    CoooC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är förövrigt osäker på huruvida du kommer kunna applicera din frus voucher vid ändring. Min gissning är nej men jag kan mycket väl ha fel. Om det är viktigt för dig skulle jag ställa frågan till SAS och kräva ett skriftligt svar.
     
  2. Fredde18

    Fredde18 Medlem

    Ort:
    Norrköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle vara ok enligt agenten vid bokningen, då vi tillhör samma point-share grupp och reser ihop. Det krävdes lite ”knapptryckning” bara om det blir aktuellt.
     
    CoooC gillar detta.
  3. Kimmen00

    Kimmen00 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nemas problems, gjort många gånger.. Iaf under Tallin-tiden, vem vet hur det blir med lottot i Sveg?
     
    Mr Basic och CoooC gillar detta.
  4. CoooC

    CoooC Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gjort många gånger? Alltså vi pratar om att först applicera sig egen voucher och sedan vid ändring byta till någon annan persons voucher. :)
     
  5. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde in till 2-4-1-kundtjänsten idag och fick prata med en kille som inte verkade tycka att det var konstigt att boka om hemresan och han hittade nya biljetter direkt till Frankfurt och sedan vidare till Arlanda. Han skulle beräkna ev. nya skatter och sen återkomma. Som jag förstår av vad som tidigare rapporterats i tråden verkar det vara något varierande utfall om och när de ringer tillbaka, ni som blivit uppringda hur snabbt har ni fått återkoppling?
     
    Mr Basic, Canadien, Tamas och 1 annan gillar detta.
  6. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde på morgonen och fick återkoppling sent på eftermiddagen. Biljetteringen tog dock 4 dagar till (p.g.a. helg?).
     
    Doctor-X gillar detta.
  7. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde in igen 15min innan stängning då jag inte hört något. Agenten: ”Kan inte se vad andra agenter gjort, hejdå”. Jaha. Ringde igen 1mim innan stängning på vinst eller förlust. Agent #2: ”Kan inte se att något ändring är registrerad i din bokning, det går inte att ändra påbörjad bonusresa. Återkom imorgon.”

    Strax efter kl 17 dyker den rutten jag kommit överens med agenten vid första samtalet dvs YYZ-FRA-ARN - men de är inte biljetterade. Får se om de ringer tillbaka annars får jag ringa imorgon igen - det är positivt att de iaf är utställda.
     
    Canadien, Autonom och Maja gillar detta.
  8. Rebel

    Rebel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det tog två dagar.
     
    Doctor-X gillar detta.
  9. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ingen återkoppling från 2-4-1-kundtjänsten trots att jag lämnat både mitt svenska mobilnummer och svärföräldrarnas +1 hemtelefon-nummmer. Ringde in själv och fick de nya utställda biljetterna bekräftade och fick betala 293kr/pax i extra skatt. Tog ca 10min sen fick jag biljetterna per mail.

    Summerat:
    - 4st samtal till kundtjänsten i USA utan någon framgång, körde HUACA.
    - 2st samtal till vanliga SAS kundtjänsten utan någon framgång, andra samtalet hänvisade de till 2-4-1-kundtjänsten.
    - 4st samtal till 2-4-1-kundtjänsten, där det blev napp på första försöket. De följande två var eftersom de aldrig återkopplade igår, men de samtalen gav noll. Sista samtalet idag för att få biljetterna bekräftade.

    Vid samtliga samtal har jag kommit fram extremt snabbt, varit #2 i kön som längst - är dock EBD så det spelar säkert in.

    Kanske hade jag bara tur, men är väldigt tacksam och nöjd att SAS löste detta trots att man inte ska kunna ändra en påbörjad award-resa. Och att betala 293kr/person istället för 199CAD+skatt/person (för covid-19 test) + de extra kostnader som hade tillkommit för resa och logi för att optimera för tidsaspekten för tidpunkterna för att testen skulle vara giltiga känns som man vunnit på lotto :p

    Sen hur jag kan behöva betala mer i skatt när jag flyger YYZ-FRA-ARN istället för YYZ-LHR-FRA-ARN förbryllar mig något, men inget som jag överhuvudtaget försökte reda ut utan betalade snällt och är bara väldigt glad över att detta löste sig så pass smidigt.

    Som ett litet extra tips vill jag tipsa om att man kan teckna en gratis 30dagars testperiod obegränsade samtal till fasta svenska-nummer via Skype. Ganska skönt att kunna ringa gratis till kundtjänst om man nu behöver ringa flera samtal utan att behöva betala de 13,4kr/min (har vimla som operatör) om man befinner sig utanför EU.
     
    Maja, Mr Basic, Linmet och 4 andra gillar detta.
  10. Tonton

    Tonton Medlem

    När gjorde du en ursprungliga bokningen? Det är möjligtvis så att det är valutaeffekter som påverkar detta. Vi har ju sett en ganska volatil marknad under 2020...

    Skönt att det verkar lösa sig för Er! Nu håller vi bara tummarna för att heemresan går bra också :)
     
    Berglund och Doctor-X gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×