Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Spännande med nya villkor. :eek: Frågan är nu om det gäller resor som är innan den 31 augusti 2021, eller om det är det sista datumet man får göra en ändring? Man kan ju göra båda tolkningar här, eller?


Fler intressanta funderingar:

Vad gäller för resor bokade innan de skrev dit den där raden?
 

Jonas F

Medlem
Fler intressanta funderingar:

Vad gäller för resor bokade innan de skrev dit den där raden?

Och ytterligare en spännande fråga, går det därmed inte alls att boka om Star Alliance-resor med utgången voucher längre? Eller ska man tolka det som att det bara är SAS bonusresors ombokning som blivit begränsat?
 

Maja

Medlem
Fler intressanta funderingar:

Vad gäller för resor bokade innan de skrev dit den där raden?

Ja, det är ju den absolut största och viktigaste frågan. När jag gjorde min senaste ombokning efter tidtabelländring så fick jag just svaret att jag kunde göra EN ändring till kostnadsfritt så länge den gjordes innan resan hade påbörjats då vouchern som är använd har gått ut och sedan blivit förlängd i två olika omgångar. Med tanke på att min resa är först i april 2022 så håller jag tummarna att SQ ska komma igång igen så vi kan boka med dem med poäng. Nu är ju förutsättningarna helt klart annorlunda.

Och ytterligare en spännande fråga, går det därmed inte alls att boka om Star Alliance-resor med utgången voucher längre? Eller ska man tolka det som att det bara är SAS bonusresors ombokning som blivit begränsat?

Ännu bättre fråga! Frågan är vi någonsin kan få klarhet i detta. o_O
 

Samosaguas

Medlem
Lägger till en datapunkt kring detta eftersom jag precis bokat om en resa med två utgångna vouchers. Efter ett antal samtal till SAS så tar jag med mig följande information:
  • Det går fortfarande att boka om resor med vouchers som har gått ut (mina vouchers gick ut 31:a december 2020) om man gör en ombokning till samma destination (jag bokade om till Bali bokat till det gamla poängpriset och fick behålla det detta poängpriset)
  • Vill man byta destination så fick jag informationen att jag var tvungen att avboka den gamla resan för att inom 1-2 dagar får mina vouchers återutställda med 30 dagars ytterligare giltighetstid. Verkade också som att det ska ha skett någon typ av förändring på resan som avbokas för att man ska kunna göra denna manöver (dock lite osäkert och de på kundtjänst jag pratade med gav olika svar).
 

Homer

Medlem
Lägger till en datapunkt kring detta eftersom jag precis bokat om en resa med två utgångna vouchers. Efter ett antal samtal till SAS så tar jag med mig följande information:
  • Det går fortfarande att boka om resor med vouchers som har gått ut (mina vouchers gick ut 31:a december 2020) om man gör en ombokning till samma destination (jag bokade om till Bali bokat till det gamla poängpriset och fick behålla det detta poängpriset)

Jomen när du gjorde den ombokningen hade de då lagt till den här texten på sidan?
och i så fall, var din resa före eller efter 31/8

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.


  • Vill man byta destination så fick jag informationen att jag var tvungen att avboka den gamla resan för att inom 1-2 dagar får mina vouchers återutställda med 30 dagars ytterligare giltighetstid. Verkade också som att det ska ha skett någon typ av förändring på resan som avbokas för att man ska kunna göra denna manöver (dock lite osäkert och de på kundtjänst jag pratade med gav olika svar).

t.ex att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination, låter inte som det skett någon förändring av reglerna.
 

Samosaguas

Medlem
Jomen när du gjorde den ombokningen hade de då lagt till den här texten på sidan?
och i så fall, var din resa före eller efter 31/8

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.




t.ex att utrikesdepartementet i mitt land avråder från resor till denna destination, låter inte som det skett någon förändring av reglerna.
Jag gjorde ombokningen idag så efter den nya texten på hemsidan. Resan skulle ha varit i början av juli i år.
 

Borje L

Medlem
Kan man använda en Amex-voucher om man reser hem från annan ort? Jag får det inte att fungera på sas.se. Rabatten från FlyPremium appliceras men när jag byter till Amex så uppdateras inte poängpriset. På vanliga enkel och t/r fungerar vouchern.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen