SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är svårt, men inte omöjligt, att ändra en påbörjad resa. I detta fall skulle jag göra ett försök med att ringa och se vad som händer. Jag hade börjat med att ringa SAS kundtjänst i USA, inte 2-4-1-numret.

Om inte det går så hade jag åkt till Toronto och gjort testet där i anslutning till avresan, för att slippa en massa omkringåkande.

Doctor-X gillar detta.
  2. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förlåt att detta blir OT.

Detta dök upp nu på Lufthansas hemsida:
    Detta komplicerar rutten ännu mer, då det är 48h innan ankomst till Tyskland. Jag har hittat ett ställe i Toronto om kan leverera test-svar innan midnatt samma dag om man tar testet före lunch. Om jag räknat rätt borde jag fixa det om jag tar testet kl 10:00 21/1:

Flyget avgår kl 20:30 21/1, landar i London kl 08:30, flyget till Frankfurt avgår kl 09:30 och landar 12:05

EST
    21/1 10:00 TEST
    22/1 10:00 24h
    22/1 20:30 34,5h flyget avgår.

CET
    16:00 21/1
    16:00 22/1
    16:00 23/1 48h

Det ger iaf ett visst fönster samt att de inte kan bråka om att sambon (som inte är svensk medborgare, men skriven och arbetar i Sverige sedan flera år) kan resa in trots att reglerna säger att de endast kräver test för direktflyg från UK till Sverige.

3. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag dristar mig till att svara trots att jag har fel kön :D att jag hade lutat åt att åka i januari baserat på följande;

• Vädret verkar vara likvärdigt enligt väderstatistik så det kvittar om det är december eller januari sett till Bali. Phuket så är vädret marginellt sämre rent statistiskt sett i december, men överlag bättre än Bali.
    • Hotellpriserna verkar vara avsevärt lägre efter nyår än om du är borta över såväl jul som nyår (Bali), medan Phuket inte gav lika stora skillnader.
    • Om man inte ogillar julen av någon särskild anledning så är det väl en högtid som kan vara ganska trevlig att fira på hemmaplan?
    • Det händer sällan något intressant i januari, så varför inte resa bort om man har möjligheten?
    • Håll koll på när Nyepi infaller då en av dagarna är hela ön nerstängd. Dock verkar detta ske första veckan i mars, så det är troligen inte aktuellt för er del. Balinese New Year - NYEPI - Bali.com | A Day For Self-Reflection
    Oavsett när du åker så ha en fantastisk resa! :)

JacobGBG, pycko, Roseleaf och 6 andra gillar detta.
  4. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Krav på 48 h innan schemalagd ankomst, då undrar jag om de tänkte på att det finns longhaul-passagerare. Undrar om de verkligen sitter och tittar på i vilken tidszon testet är genomfört.

5. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för vettiga svar. Kom på att min dotter faktiskt börjar skolan detta år så då har man ju lov och skolplikt att manövrera runt så då är man lite låst till Dec 21-Jan 10 för resa om man kallar GOT för hemmaplan.

Maja gillar detta.
  6. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade att ringa SAS kundtjänst i USA - gick inte att ändra rutten. Hon tyckte att jag skulle ringa tillbaka på måndag när kravet för PCR-test till UK börjat gälla för att se om de kanske hade fått något undantag för att ändra biljetterna. Gjorde även ett försök att ringa den vanliga svenska kundtjänsten (Sveg/Cypern - hade redan stängt), men inget napp där heller utan blev hänvisad att ringa tillbaka på måndag när Eurobonus-avdelningen har öppet.

7. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till den underbara tiden när man ska planera all resor efter skolloven! :eek::D

Mr Basic gillar detta.
  8. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och när den tiden är förbi då vill de inte resa med er längre. :(
    (Uppsida, det blir billigare :D)

9. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen en vacker dag så har dom flugit ut ur boet och skaffat små egna barn. Då vill dom resa med en igen och det bästa då är att dom betalar sin egna del. :p

Ilmu90, KennethL, Maja och 1 annan gillar detta.
  10. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Påminn mig, att boka*A award i Premium Economy debiteras poängmässigt fortfarande som biz eller hur?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!