Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alf

Medlem
Ja, det är upp till till var och en om man vill riskera något med avbokning och ny bokning. Verkar fungera bra för alla som testat, men jag skulle aldrig våga göra så på en "viktig" bokning.
På alibi bokningar skulle jag absolut testa om det behövdes.
Vad är ”alibi bokningar”?
 

Matore

Medlem
Kan man byta voucher på en bokning? Vi skulle vilja använda min sambos voucher som går ut tidigare än min som är den som är applicerad.
 

Tongen2

Medlem
Nja, beror ju på om du tolkar som jag gjorde eller inte :). Men min situation var... hade en voucher som gick ut 31/3. Bokade en resa med avresa i Dec. Jag trodde enligt texten du klippte in att det var ok att boka om efter 31/3 så länge det var samma destination. Men när jag frågade sa han ja men att det däremot skulle kosta/behövas en giltig voucher. Jag trodde att så inte var fallet. Fördelen man får är väl mao att man inte blir av med poängen (köpa helt ny resa).

Låter som en klassisk HUACA tycker jag
 
Jag hade en resa bokad med familjen (3 pers) till Bali i April. Flighten avbokat, fick boka om till Feb nästa år utan att betala mer för det nya reglerna. Kanon. Sist voucher blev en trip med min extrapappa till Dubai i December. 105000 poäng i business (Det känns riktigt bra).

Nu kan man äntligen andas ut tills det är dags att börja "panikboka" idag i december...Trevlig påsk.
 

M.K

Medlem
Kanske dumt men lät mina sista vouchers förfalla i slutet av mars. Det känns bara som att långväga resande ligger långt borta trots ökande vaccinering.

Jag hoppas på att det ändå öppnas upp till något intressant resmål som då gärna kombineras med en kreativ givande MR. :)
 

CoooC

Medlem
Kanske dumt men lät mina sista vouchers förfalla i slutet av mars. Det känns bara som att långväga resande ligger långt borta trots ökande vaccinering.

Jag hoppas på att det ändå öppnas upp till något intressant resmål som då gärna kombineras med en kreativ givande MR. :)

Sista vouchers? Inga intjänade under 2020 som förfaller 31dec2021?
 

M.K

Medlem
@CoooC Jag behöll bara mitt Amex Plat då det kändes ovärt att samla vouchers. Det går säkert att skaffa ett nytt Elite det år resandet normaliseras igen. Jag behöver inte heller några statuspoints.
 

palmen

Moderator
Vad är ”alibi bokningar”?
Att boka något bara för att, eller att det finns platser och man bara bokar utan att veta om man ska åka eller ej. Jag har flertalet bokningar nu till slutet på året och början på nästa år, kommer inte kunna åka på allt men beroende på hur världen ser ut när det närmar sig så tar jag beslut då om vad som passar eller så bokas allt av om läget är som nu.
 

Alf

Medlem
Att boka något bara för att, eller att det finns platser och man bara bokar utan att veta om man ska åka eller ej. Jag har flertalet bokningar nu till slutet på året och början på nästa år, kommer inte kunna åka på allt men beroende på hur världen ser ut när det närmar sig så tar jag beslut då om vad som passar eller så bokas allt av om läget är som nu.
Tack för svaret. Man skulle med andra ord kunnat kalla det Coronabokning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen