Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt en vän som ringde in idag så sa han som svarade i kundtjänst att:
1: De måste söka A till B, inte ben för ben.
2: Att de skulle ha öppet extra i helgen p g a antalet samtal idag.

Vad som är rätt och riktigt vet man ju dock aldrig.
 

fiffig

Medlem
Detta stämmer inte längre. Det brukade vara så men SAS erbjuder nu ombokning även på utgångna vouchers så länge start och destination är samma som man bokat.[/QUOTE]

Är det bara destination som ska vara samma? Hittar inget info om det ska vara samma klass eller samma person.
 

palmen

Moderator
Detta stämmer inte längre. Det brukade vara så men SAS erbjuder nu ombokning även på utgångna vouchers så länge start och destination är samma som man bokat.

Är det bara destination som ska vara samma? Hittar inget info om det ska vara samma klass eller samma person.
Som jag tolkar det är det bara att start och destination behöver vara samma, inget annat.
 

Jenny N

Medlem
Om jag bokar en resa i Plus med SAS till EWR i januari 2022 och gör det online, vad händer då om jag ändrar själv till business om det ev. dyker upp senare med förutsättningen:
  • Bokad med voucher som går ut i feb/mars 2021 - måste jag applicera en ny voucher?
  • Poäng som går ut april+juli 2021- försvinner dessa vid ev. byte av bokningsklass?
Att poäng/voucher försvinner som gått ut om du ombokar resan är jag med på, men om man "bara" byter bokningsklass är det samma princip?
 

Canadien

Medlem
Om jag bokar en resa i Plus med SAS till EWR i januari 2022 och gör det online, vad händer då om jag ändrar själv till business om det ev. dyker upp senare med förutsättningen:
  • Bokad med voucher som går ut i feb/mars 2021 - måste jag applicera en ny voucher?
  • Poäng som går ut april+juli 2021- försvinner dessa vid ev. byte av bokningsklass?
Att poäng/voucher försvinner som gått ut om du ombokar resan är jag med på, men om man "bara" byter bokningsklass är det samma princip?

Brukar inte gå att boka om voucherbokningar själv online. Hursomhelst så blir det alltid först en återbetalning av poäng på kontot och sedan en nydragning. Så de förfallna försvinner
 

Ilmu90

Medlem
Som jag tolkar det är det bara att start och destination behöver vara samma, inget annat.
Ringde in idag för att höra om jag kunde ändra rutten på min returresa som har en voucher som gick ut idag (start och destination skulle vara samma). Fick som svar från kundtjänst att jag inte får göra några ändringar på rutten utan hela sträckan ska vara densamma samt att jag bara för göra en ombokning och då det gäller om jag vill byta tid eller datum på resan. Har någon mer fått samma svar?
 

MTheC

Medlem
Hade idag samlat tålamodet och orken för att ge mig in kundervicetombolan. Har en resa över påsk med flera segment inställda och inga alternativ föreslagna (är till Singapore så hade inte blivit av ändå).
Samtal 1: Agent mumlar namnet så uppfattar inte det. Han är vänlig och knappar intensivt, hittar inget av det jag vill ha. Föreslår upprepade gånger resor i ekonomi trots att jag sagt nej till det. Han föreslår att återkomma en annan dag då det kanske finns mer tillgängligt.
Samtal 2: Agent svarar trevligt, kvinna med namn på L. När hon förstår ärendet säger hon att jag måste ringa Tallinn, förklarar för henne att de stängt. Hon kollar lite och säger ok att hon kan försöka hjälpa mig. Hon knappar runt men hittar inget ledigt alls (inte ens i ekonomi). Tackar och lägger på.
Samtal 3: Agent svarar trevligt, man med namn på J. Han kollar snabbt flera olika möjliga datum. Han får fram ett alternativ ut när han söker direkt från Stockholm men säger sen att det är svårt att hitta saker på det sättet så han kollar sen olika leg för leg. På ca 2-3 min har han hittat exakt de datum jag vill ha men inte lika bra rutt som tidigare (nu extra stopp i Europa) så väldigt nöjd, han säger sen att det är bäst att se till att få det biljetterat direkt så han undrar om jag kan hänga kvar, tar ca 5 min och sen kommer han tillbaka och säger att det är fixat. Superbra service.

Generella intrycket var dock att jag fick väldigt trevlig service av alla, olika nivåer av kompetens men så var det tidigare också. Jag hade kanske blivit överdrivet orolig av att läsa upplevelserna här men såg att detta var bra hanterat. Hoppas nu bara att resan blir av.
 
Hade idag samlat tålamodet och orken för att ge mig in kundervicetombolan. Har en resa över påsk med flera segment inställda och inga alternativ föreslagna (är till Singapore så hade inte blivit av ändå).
Samtal 1: Agent mumlar namnet så uppfattar inte det. Han är vänlig och knappar intensivt, hittar inget av det jag vill ha. Föreslår upprepade gånger resor i ekonomi trots att jag sagt nej till det. Han föreslår att återkomma en annan dag då det kanske finns mer tillgängligt.
Samtal 2: Agent svarar trevligt, kvinna med namn på L. När hon förstår ärendet säger hon att jag måste ringa Tallinn, förklarar för henne att de stängt. Hon kollar lite och säger ok att hon kan försöka hjälpa mig. Hon knappar runt men hittar inget ledigt alls (inte ens i ekonomi). Tackar och lägger på.
Samtal 3: Agent svarar trevligt, man med namn på J. Han kollar snabbt flera olika möjliga datum. Han får fram ett alternativ ut när han söker direkt från Stockholm men säger sen att det är svårt att hitta saker på det sättet så han kollar sen olika leg för leg. På ca 2-3 min har han hittat exakt de datum jag vill ha men inte lika bra rutt som tidigare (nu extra stopp i Europa) så väldigt nöjd, han säger sen att det är bäst att se till att få det biljetterat direkt så han undrar om jag kan hänga kvar, tar ca 5 min och sen kommer han tillbaka och säger att det är fixat. Superbra service.

Generella intrycket var dock att jag fick väldigt trevlig service av alla, olika nivåer av kompetens men så var det tidigare också. Jag hade kanske blivit överdrivet orolig av att läsa upplevelserna här men såg att detta var bra hanterat. Hoppas nu bara att resan blir av.
Sa hen uttryckligen "Tallinn"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen