SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

1. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kruxet är att jag ska ringa på en lördag fr att boka om flyg på söndagen

Filip gillar detta.
  2. Filip

Filip Medlem

Någon som har koll på ovan fråga?

3. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag försökte göra detta nyligen och då sa agenten att det inte gick. Det skulle då räknas som en ändring och en ny voucher skulle krävas.

Filip gillar detta.
  4. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte säker på att jag fattar men om du flyttar hemresan till nåt i Asien så kvalar du till fri avbokning.

5. Filip

Filip Medlem

Tack men voucher gick ut vid årsskiftet.

6. Filip

Filip Medlem

Lägger till att resan går till USA.

7. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo men du kan boka av den är jag rätt säker på,de har undantag för utgångna vouchers pga läget i världen. Kolla i tråden och SAS FAQ. Eller ring SAS helt enkelt

8. Filip

Filip Medlem

OK, olika svar på forumet och säkerligen olika svar hos SAS kundtjänst. Får köra en klassiker å ringa tills jag får det svaret jag vill ha.

9. Filip

Filip Medlem

Svaret blev nej från kundtjänst. Har man en voucher som gått ut så kan man inte avboka delar av resan utan att det ses som en ändring. Bortsett från tillfälligt regelverk till vissa destination nu under pandemin.

Värt att göra en HUACA om det blir aktuellt med avbokning, men personen jag fick tala med är av mig känd sedan tidigare för att vara kompetent.

Last edited: 17 Januari 2022
    Firetee och Mr Basic gillar detta.
  10. kneckenbauer

kneckenbauer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa bokad där jag tidigare bara hittat IST-DPS.
    Försökte nu lägga till ARN-FRA-IST för att komma hela vägen. Söker jag på ARN-IST på awardfares så visar den tillgänglighet och den går även att se på sas.se. Ringde supporten men då måste dom söka ben för ben och då syns varken ARN-FRA eller FRA-IST. Kan det vara så eller är det värt att ringa igen?
    Sjukt frustrerande att få till resor med snart utgående vouchers när tillgängligheten i dom olika programmen ser ut så här. Finns överallt förutom Eurobonus hela tiden...
    upload_2022-1-20_6-44-44.png

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!