SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Det tror jag inte kommer gå, jag uppfattar att den automatiskt vaskas vid avbokning sen krävs det manuell handpåläggning för att återställa den. Men det är vad jag tror, och det är enbart en fråga till SAS som kan svara på. Det kanske finns ett mellanalternativ där du bokar av och den appliceras på påföljande resa som kommer därefter om den är redan bokat? Du får helt enkelt hoppas på en kompetent agent eller HUACA.

2. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då får det bli ombokning istället av den utgångna vouchern (vår bokning ligger på Asien i nuläget så det lär inte vara kontroversiellt) så att samma pnr är kvar, känns säkrare. Ska byta den från HKT till JNB

3. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Datapunkt: Efter samtal med sas igår så har nu voucher som skulle blivit återställd men inte blev det, nu blivit återställd. Tog mindre än 24 timmar och kundtjänstmedarbetaren mailade mig personligen och skrev att den hade blivit återställd. Såg den direkt i SAS med exp. date 28 feb och gjorde en bokning. Snyggt!

4. RollingStone

RollingStone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ytterligare en datapunkt: Jag hann inte ringa in för att kolla idag men nu när jag loggar in och kollar så ser jag att den har blivit förlängd. Jag kan nu se två vouchers via hemsidan, en giltig tom 28 feb 2022 och en tom 31 dec 2022.

Jane Insane och lillemannen gillar detta.
  5. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp det var en utgången 2020 och en 2021.12.31. Min agent sa han helst ville att vi ändrade datum och destination nu när jag ville avboka.:rolleyes:

squeezen gillar detta.
  6. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och resans datum ägde rum utanför 31/3-2022 men ändå ok återanvända vouchern?

7. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En resa gällde i februari (2020 vouchern) den andra i april (2021 vouchern) Det var kanske därför han ville jag använde den direkt?!:)

8. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag sms från SAS om en ändring på vår resa till Bangkok i Juni. Vi har blivit ombokade till en senare avgång på första flyget på utresan.
    Vi hinner fortfarande med vårt anslutningsflyg, men får nu endast 50 min i Zurich.
    Om det finns alternativ att ta oss dit tidigare på dagen har vi då rätt till ombokning och slipper vi i så fall betala ändringsavgiften?

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du är nog lite utlämnad till en handläggares nyck där. Jag skulle ringa SAS och säga att du känner att 50 min är nära MCT och känns riskabelt och skulle därmed vilja ha en tidigare avgång.

10. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag får väl se vad det finns för alternativ och sen ringa och höra med dom och hoppas på det bästa :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!