SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 4 Januari 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Migato

    Migato Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

    Vet inte om det skedde per automatik. Den 30e eller 31 december ringde jag och fick förlängt till 28 feb. Men den är expired när jag ringer till de och syns inte på sas hemsida. Så vet inte om det är IT-strul eller om de tabbat sig.
     
  2. lillemannen

    lillemannen Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Frågor och svar | SAS

    Normalt sett kan du inte omboka din bonusresa om dina poäng har gått ut, men med anledning av pandemin erbjuder vi dig nu den möjligheten. Erbjudandet gäller för resor med SAS, Widerö och Star Alliance om bokningen uppfyller något av följande kriterier:

    • Flyg till/från USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare.

    • Flyg till/från Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare.

    • Du har testats positivt för covid-19 inom 24 timmar före avgången. Gäller fram till 31 mars 2022.
    Då kan du boka om till ett senare datum eller byta destination. Om poängpriset är högre eller du byter bokningsklass betalar du mellanskillnaden och eventuella avgifter som tillkommer.

    Ovanstående kriterier gäller också om:

    • Du har en Amex 2f1 voucher i din bokning, oavsett om din voucher har gått ut eller inte.

    • Du har bokat om din bonusresa mer än en gång.
    Undantag:

    • För inrikesresor, resor till/från Skandinavien/Europa samt inom Europa gäller normala ombokningsregler för din bonusresa så länge inreserestriktionerna inte ändras.

    • Om du inte kan visa ett COVID-19-testresultat inom 24 timmar före avresa kan du inte boka om.
     
    011430121 gillar detta.
  3. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan man boka om (datum) på samma rutt med utgången voucher (fortsatt giltiga poäng)
    Destination USA…?
    Så många turer och ser inte direkt svaret (eller blind) på den länk som @lillemannen skrivit ovan om FAQ
     
  4. Matore

    Matore Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fast det stämmer inte med vad agenterna säger, gäller alla vouchrar sedan nyår, hemsidan är inte uppdaterad enligt dom.
     
  5. lillemannen

    lillemannen Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    I fredags gällde bara använd voucher som hade blivit förlängd eller använd som man kunde omboka med. När den kommer tillbaka har den en förlängt datum. En fråga hur ser du om du har en utgående voucher på SAS hemsida i så fall om den har blivit förlängd utan man har använt den.
    Vi hoppas på det bästa men samtidigt har man haft tid att boka och vi är redan nu passerat 11 dagar sen nyår och kan inte vara något nytt att dessa har förfallit kan jag tycka.


    Jag ombokade i fredags mina två Thailands resor till annat start datum och destination (HKT istället för BKK) pga restriktionerna som finns i Thailand nu.
    Fick ringa två gånger pga att det inte kom någon betalningslänk.
     
    011430121 gillar detta.
  6. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    ok, men de föll inom reglerna för avresedatum för Asien då eller? Var detta på utgången voucher?
     
  7. Gällande vouchers som har gått ut så är min erfarenhet att den policy som står i Frågor och Svar blev tillhandahållit, och i mitt fall tolkat väldigt liberalt i min favör. Jag hade 2x av 2019 årgången som var låste på en bokning till Malaysia. Jag ringde när det stod klart att vi inte kom i landet och bokade av dessa. Ursprungligen blev det sagt att dessa skulle förlängas 30 dagar vid första fråga. Sen när själva avbokningen ägde rum, blev det sagt 30 + ut månaden i mitt fall januari 2022. Men i verkligheten så verkar Back Office gänget ha applicerat "Asien-regeln" så ut februari. Så nu har jag två vouchers från 2019 tillgängliga som måste bokas upp innan sista februari. Jag har redan använt 2020 till en resa som äger rum sept 2022.

    Dock krävdes det ett påminnelsesamtal för att dessa skulle dyka upp. Det tog ca 3 arbetsdagar från senaste samtalet till jag såg dessa online.

    I mitt fall var det regeln att vi helt enkelt inte kunde resa in i landet som applicerades.
     
    squeezen, Matore och freppa87 gillar detta.
  8. Matore

    Matore Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Att det tog 3 dagar innan den syntes online - gällde det även när du ringde eller ser agenten den när man ringer?
     
  9. Nja, efter lite djupdykning i systemen. Men den kan inte användas innan den är återställt är min uppfattning. Så om agenten ser den eller inte spelar mindre roll då den inte är applicerbar innan den är uppdaterat. Agenten ser vilken voucher som är använt, status på den men vid första instans hade inte Back Office fått med sig alla anmärkningar och därmed inte manuellt ändrat den var min uppfattning. Det tog ca. tre dagar att åtgärda, eller det kanske gick snabbare men jag kollade först efter tre dagar.
     
  10. Matore

    Matore Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Okej, jag ska göra ett rockad med tre vouchrar på torsdag för att utnyttja den äldsta först på nästkommande resa. Ena vouchern har gått ut, så jag funderar på att boka av den nu så att den dyker upp till på torsdag, eller ska jag låta agenten boka av den och lägga på den på nya bokningen i sittande samtal kanske...
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×