Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tamas

Medlem
Jag har en konstig situation med en ändring. Voucher gick ut 31/12/2021 så jag ringde in och gjorde en ändring den 29/12.
Bokning är till Kanada och retur från MIA via YUL. Jag ville ta bort MIA-YUL så hela bokningen är bara till Kanada t/r.
Kundtjänst bekräftade flera ggr att bokningen skickades till skatteomräkning, men det har gått en vecka nu och ingen synlig ändring.

Finns det någon annan i samma situation eller ska jag börja förbereda mig för en fight mot kundtjänsten? :)
 

Christian_W

Medlem
En fråga.. går det inte att se på SAS hemsida om man fortfarande har vouchers kvar att nyttja.
Inte rest nu på länge och det var längesedan jag loggade in på min profil på sas.
Men jag vill minnas att jag hade någon voucher kvar innan pandemin.
 

palmen

Moderator
En fråga.. går det inte att se på SAS hemsida om man fortfarande har vouchers kvar att nyttja.
Inte rest nu på länge och det var längesedan jag loggade in på min profil på sas.
Men jag vill minnas att jag hade någon voucher kvar innan pandemin.
Logga in och gå till sök för bonusbiljetter så ser du om du har någon voucher
 

Matore

Medlem
En annan fråga; om jag har bokat ARN-FRA-JNB-CPT t o r och inte vill utnyttja JNB-CPT (lång väntetid och vill köpa en revenue istället på den sträckan), kan jag då avboka det benet utan att bli av med resten av resan?
 

Tamas

Medlem
En annan fråga; om jag har bokat ARN-FRA-JNB-CPT t o r och inte vill utnyttja JNB-CPT (lång väntetid och vill köpa en revenue istället på den sträckan), kan jag då avboka det benet utan att bli av med resten av resan?
Om det inte handlar om married segments går det alldeles utmärkt att göra så.
 

Mr Basic

Medlem
En annan fråga; om jag har bokat ARN-FRA-JNB-CPT t o r och inte vill utnyttja JNB-CPT (lång väntetid och vill köpa en revenue istället på den sträckan), kan jag då avboka det benet utan att bli av med resten av resan?

Om det inte handlar om married segments går det alldeles utmärkt att göra så.
@Matore återkoppla gärna hur du gjorde och hur det utvecklade/löste sig (om du gör det).
 

Matore

Medlem
Har en utgången voucher 211231 med resa till Thailand nu i slutet på januari.
Sen har jag en resa till Sydafrika med en annan voucher som inte gått ut. Kan jag switcha dessa två vouchrar mellan bokningarna?
Asien får man ju boka om men måste man behålla samma PNR då eller hur funkar det?
 

Senator

Moderator
Har en utgången voucher 211231 med resa till Thailand nu i slutet på januari.
Sen har jag en resa till Sydafrika med en annan voucher som inte gått ut. Kan jag switcha dessa två vouchrar mellan bokningarna?
Asien får man ju boka om men måste man behålla samma PNR då eller hur funkar det?

Om du tittar på Frågor och Svar på SAS så kan du boka av din Thailandsresa och få vouchers förlängda:

Frågor och svar | SAS

Jag hade två som gick ut 2019 som jag använde till KUL, och dessa förlängdes ut februari 2022 står det online. Det blev sagt ut januari men det står februari.

”Du kan använda en icke utgången Amex-värdecheck när du gör en ny bokning. Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare
Vi erbjuder ombokning även till länder som har inreserestriktioner världen över.

För inrikesresor, resor till/från Skandinavien/Europa samt inom Europa gäller normala ombokningsregler för din bonusresa så länge inreserestriktionerna inte ändras.”
 

Matore

Medlem
Om du tittar på Frågor och Svar på SAS så kan du boka av din Thailandsresa och få vouchers förlängda:

Frågor och svar | SAS

Jag hade två som gick ut 2019 som jag använde till KUL, och dessa förlängdes ut februari 2022 står det online. Det blev sagt ut januari men det står februari.

”Du kan använda en icke utgången Amex-värdecheck när du gör en ny bokning. Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om den utan avgift om du reser till/från:

USA med avresa 30 november 2021 eller tidigare
Asien med avresa 31 mars 2022 eller tidigare
Vi erbjuder ombokning även till länder som har inreserestriktioner världen över.

För inrikesresor, resor till/från Skandinavien/Europa samt inom Europa gäller normala ombokningsregler för din bonusresa så länge inreserestriktionerna inte ändras.”
Mmm men om du läser min fråga igen så vill jag inte boka av utan switcha till redan gjord bokning
 

ekf

Medlem
Mmm men om du läser min fråga igen så vill jag inte boka av utan switcha till redan gjord bokning
Men det du i praktiken vill göra är att plocka bort vouchern från en bokning, låta den hänga i luften en stund, för att sedan knyta den till en annan bokning. Om vouchern gått ut vid något tillfälle som den ”hänger i luften” så har jag svårt att se att de skulle gå med på att flytta den vidare… men det skadar ju inte att försöka…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen