Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Alf

Medlem
Du kan aldrig ändra namn på en Star Alliance bokning. SAS biljetter går dock att ändra mot en avgift.

Det gäller en bokning med SAS som går att ändra för 150 kr. Men det var inte frågan, utan frågan var om det går att göra namnändring efter att giltighetstiden för vouchern har gått ut. Jag har ett par bokade resor i höst på mina gamla vouchers som förlängdes till 31 mars. På någon av de biljetterna kan det bli aktuellt med namnändring innan avresan i nov. Frågan är om detta är möjligt efter utgången av vouchern den 31 mars.
 

Mr Basic

Medlem
Det gäller en bokning med SAS som går att ändra för 150 kr. Men det var inte frågan, utan frågan var om det går att göra namnändring efter att giltighetstiden för vouchern har gått ut. Jag har ett par bokade resor i höst på mina gamla vouchers som förlängdes till 31 mars. På någon av de biljetterna kan det bli aktuellt med namnändring innan avresan i nov. Frågan är om detta är möjligt efter utgången av vouchern den 31 mars.
Har varken egen erfarenhet eller läst om just detta fall. I normala fall (pre Covid) innebär ju varje form av ändring att giltig voucher/poäng måste appliceras. Nu är det ju ”bara” SAS och Covid så de kanske kan tänka sig ett undantag. Om jag var du skulle jag dock räkna med att ny/giltig voucher måste appliceras, allt annat får ses som ren bonus/goodwill.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

bayindirb

Medlem
Jag har bokat en resa till New York tur/retur via SAS hemsida med min Amex voucher men det går inte ändra datumen för flyg hem via hemsidan, måste man ringa dem?
 

JohanGE

Medlem
Sitter och spånar på en 'First First' med en vän till mig, och hoppas kunna genomföra en sådan resa med honom efter sommaren när man förhoppningsvis har ett bättre skydd mot detta eländiga virus. Drömmen (vår) skulle definitiv vara med Lufthansa och tillhörande lullull i FC lounge i FRA/MUC, men de kan ju bokas fört 14 dagar innan avresa. Har ni några rekommendationer på liknande produkter som inte är omöjliga att få tag på och som också tar en till något schysst ställe där man kan ha lite kul. Vi är helt öppna för vilka destinationer som helst; resan dit och hem är 3/4 av hela resan skulle jag vilja påstå. Tack! (Om det är fel tråd ber jag om ursäkt och hoppas någon kan peka mig åt rätt håll).
 

Canadien

Medlem
Sitter och spånar på en 'First First' med en vän till mig, och hoppas kunna genomföra en sådan resa med honom efter sommaren när man förhoppningsvis har ett bättre skydd mot detta eländiga virus. Drömmen (vår) skulle definitiv vara med Lufthansa och tillhörande lullull i FC lounge i FRA/MUC, men de kan ju bokas fört 14 dagar innan avresa. Har ni några rekommendationer på liknande produkter som inte är omöjliga att få tag på och som också tar en till något schysst ställe där man kan ha lite kul. Vi är helt öppna för vilka destinationer som helst; resan dit och hem är 3/4 av hela resan skulle jag vilja påstå. Tack! (Om det är fel tråd ber jag om ursäkt och hoppas någon kan peka mig åt rätt håll).

Just nu är det väl ANA som går att boka för poäng, men de har inte i närheten av LH service på marken.
 

JacobGBG

Medlem
Smått udda situation uppstod för mig när jag skulle boka familjen GOT-PVG i vinter.

Eftersom man kan glömma att hitta 4 platser i plus/biz så delade jag upp mig och min fru 2+2 i dessa klasser med ett barn vardera (tror inte det uppskattas att sätta barnen tillsammans i plus). Men när biz platserna var klara så kan SAS site inte hitta min 2:a voucher för den andra bokningen.

Jaha då ringer vi SAS kundtjänst då tänker jag, men Sveg hävdar att det finns ingen ytterligare voucher. Ringar AMEX som kan konstatera att jag har nått upp till 300k spend på mitt Elite men de kan ej förstå varför voucher ej gått iväg. Så nu får jag sitta och rulla tummar med 2/4 platser bokade medans AMEX vaknar till och "undersöker".

Det är här någonstans man behöver en påse att andas i.
 

CoooC

Medlem
Smått udda situation uppstod för mig när jag skulle boka familjen GOT-PVG i vinter.

Eftersom man kan glömma att hitta 4 platser i plus/biz så delade jag upp mig och min fru 2+2 i dessa klasser med ett barn vardera (tror inte det uppskattas att sätta barnen tillsammans i plus). Men när biz platserna var klara så kan SAS site inte hitta min 2:a voucher för den andra bokningen.

Jaha då ringer vi SAS kundtjänst då tänker jag, men Sveg hävdar att det finns ingen ytterligare voucher. Ringar AMEX som kan konstatera att jag har nått upp till 300k spend på mitt Elite men de kan ej förstå varför voucher ej gått iväg. Så nu får jag sitta och rulla tummar med 2/4 platser bokade medans AMEX vaknar till och "undersöker".

Det är här någonstans man behöver en påse att andas i.

Bekräftade AMEX att voucher #2 ej "gått iväg"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen