Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Hej allesammans!
Ny på forumet och lyckades såklart skrapa ihopa poäng till en businessclass biljett lagom tills Coronasituationen började och nu känns det som en omöjlighet att boka biljetter. Jag har använt AA-miles tidigare och har aldrig haft några problem via deras program, men nu bokar jag för första gången via SAS och problem uppstår. Jag bestämde mig för att äntligen boka en businessklassbiljett 2 för 1 till Sydostasien. Jag har mycket att tacka detta forum för och nu behöver jag er hjälp.

Jag sökte på United.com (efter att ha läst diverse trådar) och fick fram flightnummer, datum e t c samt att där fanns tillgängliga biljetter i businessclass i mitt fall var det CPH-FRA-LHR-ICN (30 oktober 2021). När jag ringer svarar SAS (svensktalande agent) att det inte finns några biljetter tillgängliga mitt önskade datum och att jag ska höra av mig med ett nytt datum. När jag svarar att det inte är möjligt svarade han att jag inte kan veta detta eftersom bara han kan se tillgängligheten. Han ville bara veta slutdestinationen och inte exempelvis att man först behövde flyga till Frankfurt och sedan London för att därefter ta direktflyg till Seoul med Asiana. Jag har förstått (efter att ha läst diverse trådar) att det är skillnad på om man talar med en svensktalande eller engelsktalande agent? Vad gjorde jag som nybörjare för fel när jag ringde agenten?

Min förhoppning är att han var ny och inte hade koll på vad som gäller. Alla talar om Tallin-personalen och bra service. Jag förmodar att Tallin har engelsktalande personal? Behöver man ringa någon särskild tid på dygnet för att undvika svensktalande personal?

Jag kan sammanfatta mitt långa inlägg med följande frågeställningar:

1. Överensstämmer inte united.com med SAS system?
2. Söker ni enbart tillgängliga biljetter via United.com (för star-allianceresor)?
3. När ni hittar biljetter via United.com hur övertalar ni SAS att de finns tillgängliga biljetter när de hävdar motsatsen? Ger ni slutdestinationen direkt i mitt fall CPH-SEO, eller hade ni sagt CPH-FRA,FRA-LHR,LHR-ICN.

allt gott!
Om du läser denna tråd så kommer du inse att detta är det nya...
SAS Tallinnkontor för Amex-2for1 stängs | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
SAS Tallinn kontor som bokade dessa resor tidigare gör inte det längre sedan 10 december. Nu är det svensk personal och där är det väldigt blandat med kunskap tyvärr. Några är grymt duktiga och andra har noll koll tyvärr.

Det du kan göra är att säga att du vill boka en bonusresa och fråga om det finns London till Seoul på dina datum, när de väl hittat dessa så säger du att du vill lägga till connection till/från Sverige också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen