Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Om du väljer att inte göra något så kan det gå lite hur som helst, du har inga "rättigheter" att få komma med nästa flight utan det blir nästa flight där det finns plats i så fall.
Du ver ju redan nu om att 5 minuter troligtvis inte fungerar, se till att agera nu och inte sen så kan du säkert få till en lösning.
Detta är nackdelen med awards, ska man boka om så är man rätt bunden till att det finns awards också. Det är skillnad om du är på resan och något händer, då är det flygbolaget som ska lösa detta. (i enlighet med EU261/2004)
Nästa flyg förstår jag att jag inte kan kräva, men vad innebär "där det finns plats", där det finns award, eller bara lediga säten?
 

palmen

Moderator
Nästa flyg förstår jag att jag inte kan kräva, men vad innebär "där det finns plats", där det finns award, eller bara lediga säten?
Är du på flygplatsen och det missas så bokas du generellt på nästa flyg där det finns plats, vilket kan bli ekonomi eller vänta 3 dagar om du kräver business.

Du vet om problemet redan nu. Det är nog klokt att åtgärda det nu och inte dra en chansning att det ska fungera med ombokning mm. Finns roligare saker än att bli strandad på en hemresa på något, speciellt när man vet om problemet i förväg
 

Senator

Moderator
Nästa flyg förstår jag att jag inte kan kräva, men vad innebär "där det finns plats", där det finns award, eller bara lediga säten?

Så här långt innan avresa behöver det finnas bonusplatser. Du kan i värsta fall leta ekonomi på den korta sträckan om inte business finns. Om det inte finns på FRA-ARN samma dag, fundera då på en övernattning eller om FRA-ZRH/MUC/VIE/BRU-ARN/BMA är alternativ med Lufthansagruppen eller kanske FRA-CPH-ARN med kombo Lufthansa/SAS.
 
Fattar att den här frågan redan besvarats så hänvisa gärna till länk.

Om jag bokar en 2-4-1 på SAS hemsida och vill boka om benet hem senare så verkar det inte som att vouchern räknas/syns (det blir ett högre poängbelopp). Måste jag gå via Tallinn eller annan manuell tjänst på SAS för att det ska funka?
 

Tongen2

Medlem
Fattar att den här frågan redan besvarats så hänvisa gärna till länk.

Om jag bokar en 2-4-1 på SAS hemsida och vill boka om benet hem senare så verkar det inte som att vouchern räknas/syns (det blir ett högre poängbelopp). Måste jag gå via Tallinn eller annan manuell tjänst på SAS för att det ska funka?


Kör på bara. Det blir rätt sedan ändå!
 
Hej!

Jag har nu kämpat ihop två 2-4-1 voucher för att jag tänkte få med hela familjen på ”lyxig” resa. Läget är ju som det är världen och jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka.

En voucher går ut 2021-02-28 (förlängd) och en 2021-12-31.

1) Vad händer om jag bokar en resa innan 28/2 som sedan avbokas p.g.a. covidskiten? Hur länge kommer min återbetalda voucher gälla?

2) Ska jag tänka på något annat sätt?
 

ekf

Medlem
1) Vad händer om jag bokar en resa innan 28/2 som sedan avbokas p.g.a. covidskiten? Hur länge kommer min återbetalda voucher gälla?
Din voucher gäller till sista februari. Bokar du av innan dess så får du tillbaka den med samma utgångsdatum som tidigare, dvs har den gått ut när avbokningen sker så gäller den inte längre. Lyckas du däremot få till en sk "ofrivillig ombokning" så påverkas inte voucherinnehavet/förbrukningen.
 

Linmet

Medlem
Fråga jag tror jag vet svaret på. Har 4st 2-4-1 bokade i april. 2019 års vouchers från amex elite. Tyvärr lär de ej bli av men vill ej omboka då vi hopps komma iväg på något mirakulöst vis...

Någon som vet hur sent jag kan omboka? Har läst i annan tråd vouchers förlängst med 2 respektive 3 mån. Vad gäller?

oavsett om jag avbokar låt säga 1vecka från avfärd och tappar båda vouchers, vilket måt va
Hänt( har 2 nya) visst får jag ändå tillbaka poängen?
 

palmen

Moderator
Fråga jag tror jag vet svaret på. Har 4st 2-4-1 bokade i april. 2019 års vouchers från amex elite. Tyvärr lär de ej bli av men vill ej omboka då vi hopps komma iväg på något mirakulöst vis...

Någon som vet hur sent jag kan omboka? Har läst i annan tråd vouchers förlängst med 2 respektive 3 mån. Vad gäller?

oavsett om jag avbokar låt säga 1vecka från avfärd och tappar båda vouchers, vilket måt va
Hänt( har 2 nya) visst får jag ändå tillbaka poängen?
Poäng får du tillbaka om de inte gått ut.
Elite vouchers som går ut 2020-12-31 har förlängts till 2021-03-31. Om sas inte förlänger mer (vilket inte är troligt just nu) så måste du med andra ord boka om senast sista mars om de ska vara giltiga
 

Matore

Medlem
Har för mig att jag läste, för rätt länge sen, att man kunde boka Emirates eller Qatar med Eurobonuspoäng, dock vääääldigt många poäng. Nån som vet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen