SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 6 Januari 2020.

  1. mackan33

    mackan33 Medlem

    Inget svar på din fråga tyvärr.
    När i tiden blev skulle du rest, har själv samma resa i mitten / slutet av december.
     
  2. djmanosv

    djmanosv Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle resa den 19-Okt-2020 . Men jag undrar om det är bättre att omboka resa till 2021 eller få vouchern + hela kostnad tillbaka och boka om igen innan voucherna går utt
     
    mackan33 gillar detta.
  3. djmanosv

    djmanosv Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde tallin precis nu, och de sa att jag får hela kostnad åtebetalt pga inställd flyg
     
    aikelo gillar detta.
  4. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
  5. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ring Tallinn och fråga, kan ju vara något strul med att vouchern inte finns av någon anledning.
    Tallinn kan ju inte se om du har problem när du bokar så det är väl 50/50 vilket utfall det blir med eventuell avgift.
     
    Budgetresenär gillar detta.
  6. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Söker du enkelresa eller för annat antal personer än 2? Isåfall så kan du behöva ringa. Ibland funkar det med enkel, eller för 1 pers, men oftast inte tycker jag.
     
    Budgetresenär gillar detta.
  7. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu syns vouchern på mobilsidan!
     
  8. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 2 st AMEX-vouchers som går ut samtidigt, men den ena är en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher och den andra är en hela-världen-med-Star-Alliance-voucher. När jag loggar på mobilen och påbörjar en bokning, ser jag en voucher, men jag vet inte vilken det är:

    UtanToolTip.png

    MedToolTip.png

    Det står förvisso i Tool Tip:en "Poängrabatt, gäller hos SAS och Star Alliance över hela världen för högst två personen", men jag litar inte på att SAS IT-avdelning har lagt av en dynamisk text som känner av vilken sorts voucher det är. Skulle någon med en inom-Europa-med-endast-SAS-voucher vilja logga in på mobilen och kolla hur motsvarande voucher ser ut?
     
  9. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju boka upp en longhaul till US först, så att hela-världen-vouchern bokas upp, sedan boka din inom EU, sedan avboka US-resan mot full återbetalning (dock med okänd väntan på pengar tillbaks...)
     
    Berglund och Budgetresenär gillar detta.
  10. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag gjorde en testbokning (jag avbröt när jag kom till betalsidan) till New York och vouchern gick att applicera så det måste rimligtvis vara hela-världen-med-Star-Alliance-voucher som syns. Tack för tipset!
     
    Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×