Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Ja det ska fungera i teorin, har du en voucher när du gör bokningen ska det i teorin gå att applicera den efter helgen när Tallin öppnar. Det har fungerat tidigare i alla fall, det kan ju dock vara några nya regler nu som gör att det inte är möjligt och finns alltid risk att de klantar till något i Tallinn.
Definitionen av att "ha en voucher" kanske kan ifrågasättas. Den är ju uppbunden i en annan bokning...
 

Berrsus

Medlem
Har svarstiderna i Tallin blivit längre?
Har inte "behövt" ringa (boka) på drygt ett år men då det var dags idag satt jag i kö i en timme innan jag gav upp. Senare försökte jag igen och la in mitt nummer för uppringning, de ringde upp 2h senare och då var jag såklart upptagen.
 

Axxo

Medlem
Min vän har en voucher han fick i september förra året. Jag har själv sett voucher men nu när han ringer SAS Sverige så påstår dom att det inte finns någon... händer det att dom inte ”tappar” bort en ibland ? Jag har till och med ringt åt honom och fått samma svar.
 

Samosaguas

Medlem

011430121

Medlem
Min vän har en voucher han fick i september förra året. Jag har själv sett voucher men nu när han ringer SAS Sverige så påstår dom att det inte finns någon... händer det att dom inte ”tappar” bort en ibland ? Jag har till och med ringt åt honom och fått samma svar.
Jag skulle ha gått in på SAS hemsida och loggat in, och gå in och ”göra” en poäng bokning och där ser man om man har någon voucher
 

Totopez

Medlem
jaha, mitt första försök att boka en 2-4-1 gick ju åt skogen. Pga jobb kunde jag inte ringa förrän efter kl 15.30. Tog ungefär 70 minuter att komma fram. Väl där kunde agenten inte hitta en enda award av det jag var ute efter. Hon kunde/ville inte söka segment för segment, ville först inte titta efter alternativa utgångspunkter än ARN, när hon väl gjorde det så hittade hon inte platser som jag själv hittade via SAS Star Alliance-sökmotor. Så samtidigt som jag sitter och tittar på platser som SAS säger är bokningsbara så säger hon att inget finns. Hon rekommenderar mig att använda sökmotorn, och verkar inte lyssna på mig när jag säger att jag just gör det och hittar platser. Får ringa igen imorgon och hoppas på en mer medgörlig person.
 

Berrsus

Medlem
jaha, mitt första försök att boka en 2-4-1 gick ju åt skogen. Pga jobb kunde jag inte ringa förrän efter kl 15.30. Tog ungefär 70 minuter att komma fram. Väl där kunde agenten inte hitta en enda award av det jag var ute efter. Hon kunde/ville inte söka segment för segment, ville först inte titta efter alternativa utgångspunkter än ARN, när hon väl gjorde det så hittade hon inte platser som jag själv hittade via SAS Star Alliance-sökmotor. Så samtidigt som jag sitter och tittar på platser som SAS säger är bokningsbara så säger hon att inget finns. Hon rekommenderar mig att använda sökmotorn, och verkar inte lyssna på mig när jag säger att jag just gör det och hittar platser. Får ringa igen imorgon och hoppas på en mer medgörlig person.

Samma sak hände mig idag. Världens tröttaste människa som jag pratade med på eftermiddagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen