Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill boka resa från Sverige till USA och biljetter för utresa med SAS har precis dykt upp men en "riktig" poängresa har inte dykt upp för hemresan (> 330 dagar). Det finns alltså ingen poängresa allls hem från destinationen efter utresa. Har någon nåt smart knep hur man då går tillväga? :) Kan man boka enkel först och sen boka om till tur och retur (eller måste man då först avboka och boka igen). Kan man vända på resan. Dvs. boka hemresa några dagar INNAN utresa och sen ringa och boka om till efter utresa. Tacksam för tips. :)
 

Canadien

Medlem
Vill boka resa från Sverige till USA och biljetter för utresa med SAS har precis dykt upp men en "riktig" poängresa har inte dykt upp för hemresan (> 330 dagar). Det finns alltså ingen poängresa allls hem från destinationen efter utresa. Har någon nåt smart knep hur man då går tillväga? :) Kan man boka enkel först och sen boka om till tur och retur (eller måste man då först avboka och boka igen). Kan man vända på resan. Dvs. boka hemresa några dagar INNAN utresa och sen ringa och boka om till efter utresa. Tacksam för tips. :)

Boka retur samma dag. Sedan kam du flytta denna när senare hemresor släppts
 
Aha, det går alltså. Jag trodde inte det gick att gå från enkel till t.o r. Bra att veta! Tack!

Går utmärkt, är precis så jag gjort nu på en annan. Bokade en enkel sedan så fort det dök upp en hemresa med poäng (dagen efter) så ringde jag in och lade till den. Där kvittar det ju vad det är för något, även om det bara finns ekonomi och du vill ha business osv för tanken är ju ändå att du ska boka om den. Men när du väl har den så kan du ju sedan ändra på nätet som vanligt och då är det bara att hugga rätt hemresa så fort den blir släppt och slippa sitta i kö så vänta inte utan lägg in en preliminär direkt.
 

Canadien

Medlem
Men när du väl har den så kan du ju sedan ändra på nätet som vanligt och då är det bara att hugga rätt hemresa så fort den blir släppt och slippa sitta i kö så vänta inte utan lägg in en preliminär direkt.

Nja, för mig så brukar det bara gå att ändra hemresan online om jag hade bokat hela t o r online från början. Så fort SAS varit inne manuellt och ändrat i en bokning så brukar det sluta funka att ändra själv online.

Har du lyckats med det?
 
Nja, för mig så brukar det bara gå att ändra hemresan online om jag hade bokat hela t o r online från början. Så fort SAS varit inne manuellt och ändrat i en bokning så brukar det sluta funka att ändra själv online.

Har du lyckats med det?
Jag har gjort det igår. Kanske anledningen till att det går nu är att de är mer flexibla pga. Corona för går jag till min bokning så är det ju att flexibilitet är viktigt nu blabla.. o att de då erbjuder att kunna boka om.
Går jag in där kan jag välja att ändra både dit och hem och hem lades som sagt dit efter på telefon. Så kanske en tillfällighet nu som inte funkar normalt då denna rutan normalt inte funnits där tidigare. Bra observerat i så fall
 

Lukas S

Medlem
Märkte precis en riktigt oroväckande grej på SAS.se och tänkte fråga om ni andra har samma problem och/eller om ni förstår varför detta händer?

Såvitt jag vet ska man få tillbaka 2-4-1-checkar som fortfarande är giltiga om man bokar av en bonusresa. Så har det ju alltid fungerat förut iaf. Men nu, under april - juni, har jag inte fått tillbaka giltiga checkar när jag bokat av bonusresor på sas.se. Detsamma gäller min sambo.

I slutet av mars hade jag 5st checkar på SAS.se (3st utgång dec 2021, 2st utgång dec 2020). Sen dess har jag bokat 3st bonusresor och även bokat av samtliga online pga covid19. Poängen och pengarna har kommit tillbaka direkt. Eftersom man väl även ska få tillbaka checkarna borde jag fortfarande ha 5st checkar, men icke. Har 2st. De tre jag använt för de nu avbokade resorna är "borta" och syns inte på SAS.se. Samma problem för sambon, som sagt.

Kontaktat SAS via mail nu för att fråga varför. Bugg hos SAS eller ändrade regler? Känns som om detta har potential att bli en riktigt jobbig puck :(

EDIT - ser nu att övriga kommenterat detta förut i tråden. Sorry! Ändrar mitt inlägg till att samma problem uppstår för mig o sambon. Lösning?
 

MLG55

Medlem
Märkte precis en riktigt oroväckande grej på SAS.se och tänkte fråga om ni andra har samma problem och/eller om ni förstår varför detta händer?

Såvitt jag vet ska man få tillbaka 2-4-1-checkar som fortfarande är giltiga om man bokar av en bonusresa. Så har det ju alltid fungerat förut iaf. Men nu, under april - juni, har jag inte fått tillbaka giltiga checkar när jag bokat av bonusresor på sas.se. Detsamma gäller min sambo.

I slutet av mars hade jag 5st checkar på SAS.se (3st utgång dec 2021, 2st utgång dec 2020). Sen dess har jag bokat 3st bonusresor och även bokat av samtliga online pga covid19. Poängen och pengarna har kommit tillbaka direkt. Eftersom man väl även ska få tillbaka checkarna borde jag fortfarande ha 5st checkar, men icke. Har 2st. De tre jag använt för de nu avbokade resorna är "borta" och syns inte på SAS.se. Samma problem för sambon, som sagt.

Kontaktat SAS via mail nu för att fråga varför. Bugg hos SAS eller ändrade regler? Känns som om detta har potential att bli en riktigt jobbig puck :(

EDIT - ser nu att övriga kommenterat detta förut i tråden. Sorry! Ändrar mitt inlägg till att samma problem uppstår för mig o sambon. Lösning?
Är nog ingen fara, jag har 3 st giltiga, men ser bara 2 på SAS hemsida....enklast är nog att ringa och fråga om du är orolig.
Har för mig att de utgående fick ny giltighet till slutet av Augusti.
Antar att du ändå får ringa till SAS för att boka en ny resa så rätt Voucher blir dragen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen