Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maja

Medlem
Fick avboka hela min resa då majoriteten av mina flighter blev inställda. Ska få båda mina vouchers åter och de måste användas inn 200831. Dock kan jag inte göra några ändringar när jag väl har bokat, då måste jag applicera en ny voucher. Så det gäller att ha alla flighter redo och bokningsbara vid första försöket sedan när allting öppnar upp. Alla avgifter etc. ska återbetalas, men det kunde dröja upp till en månad innan pengarna är krediterade mitt konto. Voucherna skulle vara synliga på mitt konto efter att en "supervisor" hade godkänt avbokningen.
 

aikelo

Medlem
Fick avboka hela min resa då majoriteten av mina flighter blev inställda. Ska få båda mina vouchers åter och de måste användas inn 200831. Dock kan jag inte göra några ändringar när jag väl har bokat, då måste jag applicera en ny voucher. Så det gäller att ha alla flighter redo och bokningsbara vid första försöket sedan när allting öppnar upp. Alla avgifter etc. ska återbetalas, men det kunde dröja upp till en månad innan pengarna är krediterade mitt konto. Voucherna skulle vara synliga på mitt konto efter att en "supervisor" hade godkänt avbokningen.
Jag fick voucher och poäng snabbt igår vid min avbokning.
Det lär ju bli kaos när de släpper upp för bokning igen.
 

MTheC

Medlem
Fick avboka hela min resa då majoriteten av mina flighter blev inställda. Ska få båda mina vouchers åter och de måste användas inn 200831. Dock kan jag inte göra några ändringar när jag väl har bokat, då måste jag applicera en ny voucher. Så det gäller att ha alla flighter redo och bokningsbara vid första försöket sedan när allting öppnar upp. Alla avgifter etc. ska återbetalas, men det kunde dröja upp till en månad innan pengarna är krediterade mitt konto. Voucherna skulle vara synliga på mitt konto efter att en "supervisor" hade godkänt avbokningen.
Intressant, jag fick inte någon sådan information vid min avbokning idag och min giltighetstid på båda vouchers förlängdes till 2020-12-31. Kan du på något sett se det i villkoren för vouchern? Står det någon särskilt i villkorstexten?
 

Maja

Medlem
Intressant, jag fick inte någon sådan information vid min avbokning idag och min giltighetstid på båda vouchers förlängdes till 2020-12-31. Kan du på något sett se det i villkoren för vouchern? Står det någon särskilt i villkorstexten?
Ser inte mina vouchers än. Frågade dessutom två gånger ang. detta. Väldigt märkligt att. I får olika villkor, för jag gissar att dina hade gått ut också?
 

MTheC

Medlem
Ser inte mina vouchers än. Frågade dessutom två gånger ang. detta. Väldigt märkligt att. I får olika villkor, för jag gissar att dina hade gått ut också?
Ja, de hade gått ut 2019-12-31, hon som hjälpte mig verkade dock ganska ny då hon verkade lite osäker på konceptet med vouchers först (ringde Tallinn men hon jag pratade med hade ett distinkt brittisk uttal så är ju möjligt att jag hamnade någon annanstans). Jag kan redan se dem tillbaka och det ser ut precis som tidigare så jag hoppas att jag kan använda dem som vanligt men lär stämma av det när det blir dags att boka.
 
Intressant, jag fick inte någon sådan information vid min avbokning idag och min giltighetstid på båda vouchers förlängdes till 2020-12-31. Kan du på något sett se det i villkoren för vouchern? Står det någon särskilt i villkorstexten?
De sa till mig att det skulle krävas manuell handpåläggning vid bokning , så jag misstänker att det är det som gör att man sen inte kan ändra så lätt. Hoppas jag får förlänga giltigheten efter sista mars då det inte ens går att boka nytt öht nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen