Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Räven

Medlem
Är det januari-december som dom räknar emellan när du skall göra dina köp för att få
Vouchern eller är det från datumet man fick kortet och ett år framåt?

Frågan har säkerts ställts flera gånger om, ber om ursäkt för det.
 

Ilmu90

Medlem
Denna fråga kanske har ställts.
Jag är nära att komma upp till min första 2-4-1 voucher i slutet av december. Det jag undrar är hur amex räknar för att man ska få vouchern. Om jag kommer upp till 150 000 men en mindre del av summan står som reserverad fram till efter 31 dec kommer jag få en voucher eller måste köpet ha bokförts innan den 1 januari?
 

jerixon

Medlem
3e Vouchern för året triggas i veckan vilket är skönt så man har en för att boka en safety på nästa års vintersemester =P i slutet av Januari.
Alltid bra med lite alternativ så att säga!
 
Som ni vet är det riktigt svårt att få tag i bonusbiljetter till Tokyo. Lyckades av en slump få tag i 2 st C-biljetter för mig, frun och sonen(6 mån idag) i April. Men någon hemresa finns det inte.

Har dock hittat C-biljetter med Swiss över Zurich hem. Bör jag inte boka dessa biljetter hem av någon anledning? Att köpa enkelbiljett hem mina datum kostar ca 10k/person i ekonomi och det känns inte lockande.
 

Samosaguas

Medlem
Som ni vet är det riktigt svårt att få tag i bonusbiljetter till Tokyo. Lyckades av en slump få tag i 2 st C-biljetter för mig, frun och sonen(6 mån idag) i April. Men någon hemresa finns det inte.

Har dock hittat C-biljetter med Swiss över Zurich hem. Bör jag inte boka dessa biljetter hem av någon anledning? Att köpa enkelbiljett hem mina datum kostar ca 10k/person i ekonomi och det känns inte lockande.
Har du hittat C med Swiss så säger jag bara: boka!
 
Har nu bokat C-biljetter Osaka-Zurich-Stockholm hem.
Fick under samtalet med Tallinn reda på att SAS har lagt om flighten från Narita till Haneda dagen jag ska flyga, den 25 april.

Jag trodde att biljetterna skulle gå på 50k+99k poäng men de gick på 165k. Anledningen enligt agenten i Tallinn var att när en av flighterna är med ett Star Alliance så räknas hela resan som en Star Alliance bokning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen