Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

pinksson

Medlem
Är såååå ledsen, missade att boka ARN-LAX i maj när det fanns bonusbiljetter.
Nu är ALLA poängresor ARN-LAX borta, spelar ingen roll hur långt fram i tiden man kollar.
Tror ni att dom kommer tillbaka? :(
 

Fredde_G

Medlem
Du ska ha mer än bara lite tur.
Jag har fått vanliga supporten att göra en ny voucher bokning en gång, men annars hänvisas det alltid till Tallinn. Man ska ha väldig tur om någon på vanliga sas supporten ens vill röra något relaterat till voucher bokning.
Visst går det att boka om en resa innan det är 24 timmar till första flyg? Det står att det går att göra ”up to one business day before the outward departure time”
Tänker ta bort sista benet på resan, har förstått det som att man måste kontakta Tallinn för att få det gjort innan avresa.
 

palmen

Moderator
Visst går det att boka om en resa innan det är 24 timmar till första flyg? Det står att det går att göra ”up to one business day before the outward departure time”
Tänker ta bort sista benet på resan, har förstått det som att man måste kontakta Tallinn för att få det gjort innan avresa.
Ja det är Tallinn som gör en sådan ändring senast dagen före avgång
 

hendberg

Medlem
Hej,

om jag bokat en bonusresa (2-4-1 applicerad) med SAS i C till Tokyo med SAS och bokar hemresa med C i Star Alliance, betalar jag då 165 000 poäng trots att SAS-delen är billigare? Hade för mig att det ändrats till det bättre... Eller var det bara inom klasser?

Just nu har jag en enkel för 2 pax för 60 000 bokad...
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Hej,

om jag bokat en bonusresa (2-4-1 applicerad) med SAS i C till Tokyo med SAS och bokar hemresa med C i Star Alliance, betalar jag då 165 000 poäng trots att SAS-delen är billigare? Hade för mig att det ändrats till det bättre... Eller var det bara inom klasser?

Just nu har jag en enkel för 2 pax för 60 000 bokad...

Blandar du in annat än SAS-metall i bokningen så är det Star Alliance-prislistan som gäller.
 

Timpsi

Medlem
Ringde Tallinn och de sa precis att det inte går att kombinera SK + annat Star Alliance under samma resa. Trodde först jag hörde fel, men hon var helt seriös. Vad är detta för trams?

En annan fråga, måste man använda sin egna voucher och poäng eller kan man använda andras? Har fått 2 olika svar när jag ringt Tallinn...
 

squeezen

Medlem
Ringde Tallinn och de sa precis att det inte går att kombinera SK + annat Star Alliance under samma resa. Trodde först jag hörde fel, men hon var helt seriös. Vad är detta för trams?

En annan fråga, måste man använda sin egna voucher och poäng eller kan man använda andras? Har fått 2 olika svar när jag ringt Tallinn...
Egna vouchers bara. Eller rättare sagt poäng och voucher måste va samma konto.
Att bolag ska va ok men du betalar star alliance fees och poäng
 

Canadien

Medlem
Ringde Tallinn och de sa precis att det inte går att kombinera SK + annat Star Alliance under samma resa.

Det är korrekt om de menar kombinera prislistan för SK Awards med Star Awards. Det går alltså inte att boka en Chicago t o r med SK ut för 50k poäng enl SAS prislista och sedan hem med Lufthansa för 65k poäng enl Prislistan för Star.

Men det är fel om de menar att det i en Star reward inte får att blanda olika Star-bolag som t ex SAS.
 

fcx

Medlem
det är fel om de menar att det i en Star reward inte får att blanda olika Star-bolag som t ex SAS.

Det kan vara frågan om en av "specialarna"? SAS har olika tillgänglighet på SK-flighter beroende på om det bokas som SAS-award eller Star-award. Det stämmer till 99%, men här kanske det är ett av fallen där tillgängligheten är olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen