Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

squeezen

Medlem
Okej, surt sätt att lära sig något nytt på, men men...
Spelar det någon roll om jag avbokar nu i kväll genom sas.se eller ringer in i morgon? Finns det andra tankevurpor som jag kan utsättas för, eller bör tänka på? Den 2-4-1 som är använd löper ut i år så den ska ju återbetala oavsett, inga använda poäng har heller löpt ut.
Skulle gissa, med betoning på att gissa, att om du avbokar vad du har nu kommer alla platser tillbaka. Testade otaliga ggr när jag o brorsan ville boka varsin plats t/r och det fanns 3, vi satt med olika datorer jämte varandra, klickade samtidigt men en va ju nån millisekund före och endast den kunde boka, den andra fick felmeddelande om att platser ej längre fanns. Avbokade då eftersom vi ville åka ihop. Alla platser va då synliga igen men trots upprepad synkad procedur gick det aldrig att boka för båda.

Så om du avbokar det du har nu under tiden du pratar med dem kan alla platser dyka upp igen. Såklart ingen garanti men min gissning
 
  • Gilla
Reactions: Gus

stare

Medlem
Tänkte försöka komma upp i en USA resa för min fru o mig nästa år. Jag flyger ungefär silver nivå. frun ingenting. Fråga, behöver vi båda skaffa AMEX 2 4 1 kort eller räcker det om en av oss har detta? Sen är väl en point sharing en bra grej mellan oss antar jag. Och hur länge stannar de "köpta" poängen kvar?
 

Tveket

Medlem
Tänkte försöka komma upp i en USA resa för min fru o mig nästa år. Jag flyger ungefär silver nivå. frun ingenting. Fråga, behöver vi båda skaffa AMEX 2 4 1 kort eller räcker det om en av oss har detta? Sen är väl en point sharing en bra grej mellan oss antar jag. Och hur länge stannar de "köpta" poängen kvar?

För en USA resa för 2 pers behöver ni 60 000 i för economy tor och 100 000 för business med en 2-4-1 voucher.

Ni kan skaffa ett AMEX, med ett tillhörande extrakort (utan extra kostnad). AMEX premium ger en 2-4-1 voucher vid en spendering på 150 000 (huvudkort+extrakort).

Pointsharing är toppen i ert fall, då samlas era respektive poäng oavsett var ni får in de i en gemensam pott som ni kan använda.

De poäng ni samlar in förfaller beroende på er egen kvalificeringsperiod. Tex har jag kvalificeringsperiod 1 nov- 31 okt. De poäng jag samlar in fram till 31 Okt 2018 till 1 nov 2019 förfaller 1 nov 2023, dvs minst 4 år och max 5 år.
 

Tveket

Medlem
För en USA resa för 2 pers behöver ni 60 000 i för economy tor och 100 000 för business med en 2-4-1 voucher.

Ni kan skaffa ett AMEX, med ett tillhörande extrakort (utan extra kostnad). AMEX premium ger en 2-4-1 voucher vid en spendering på 150 000 (huvudkort+extrakort).

Pointsharing är toppen i ert fall, då samlas era respektive poäng oavsett var ni får in de i en gemensam pott som ni kan använda.

De poäng ni samlar in förfaller beroende på er egen kvalificeringsperiod. Tex har jag kvalificeringsperiod 1 nov- 31 okt. De poäng jag samlar in fram till 31 Okt 2018 till 1 nov 2019 förfaller 1 nov 2023, dvs minst 4 år och max 5 år.

Obs! 60 000/100 000 är en ren SAS-resa, blandar ni in andra *A blir det 70 000/130 000.
 

A87

Medlem
Om ett köp görs 31 dec men bokförs först 2 jan (nästkommande bankdag). Vilket år hamnar då spend på?
 

inka

Medlem
Läser på förstasidan i denna tråd:
"Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet. Tänk på att Tallinn stänger vid 17 på vardagar och att vanliga Eurobonus-supporten stänger innan midnatt"
Förutsättningen att SAS Kundtjänst är öppet, är kundtjänst i detta fall Tallin som avses dvs man kan då bara avboka vardagar fram till 17, aldrig helger? Antar att man inte själv kan omboka online via sas.se?

Om man redan påbörjat utresan, kan inga ändringar göras på hemresan, eller hur?
 

JochenS

Medlem
Ni kan skaffa ett AMEX, med ett tillhörande extrakort (utan extra kostnad). AMEX premium ger en 2-4-1 voucher vid en spendering på 150 000 (huvudkort+extrakort).

1. Se till att skaffa AMEX med en värvningslänk så det följer med lite extra poäng. Finns en tråd här på BC med månadens värvare.
2. Passa senare på att värva frun till ett kostnadsfritt Amex SAS classic, så får ni båda ytterligare extra poäng.
3. Försök utnyttja erbjudanden på SAS onlineshop.

Då är inte de 100k poängen så långt borta.
 

Tonton

Medlem
Läser på förstasidan i denna tråd:
"Ändring/avbokning av bonusresor:
  • Du får ändra/avboka bonusresan fram till midnatt dagen före första flighten, förutsättning är att SAS kundtjänst är öppet. Tänk på att Tallinn stänger vid 17 på vardagar och att vanliga Eurobonus-supporten stänger innan midnatt"
Förutsättningen att SAS Kundtjänst är öppet, är kundtjänst i detta fall Tallin som avses dvs man kan då bara avboka vardagar fram till 17, aldrig helger? Antar att man inte själv kan omboka online via sas.se?

Om man redan påbörjat utresan, kan inga ändringar göras på hemresan, eller hur?

Du kan alltid avboka resor via vanliga kundtjänst. Men vill du göra någon annan ändring så måste du förhålla dig till Tallinns öppettider.
 

stare

Medlem
Bra svar, så ett AMEX Premium och ett extra kort AMEX Classic? Samt point sharing. Det är ett bra startkitt eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen