Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Om man bokar Lufthansa med 2-4-1 har man ju 24 timmars öppet köp. Samtidigt så får man avboka fritt fram till en dag innan avfärd (vardag). Hur funkar det om jag bokar idag för avfärd inom 24 timmar. Kan jag ringa och avboka imorgon, för jag har ju 24 timmars öppet köp, eller kan jag inte alls avboka för det är mindre än en dag innan avresa.

Man kan inte välja vilken av reglerna man vill ska gälla, utan bägge måste vara uppfyllda.
 

Arv

Medlem
En fråga avseende poängkostnad vid blandade klasser.

Jag vet att vid A* bokning med t.ex. F åt ena hållet och C åt ena hållet så blir man debiterad summan av vardera del, USA F ut och C hem skulle innebära (175,000/2) + (130,000/2) = 152,500 poäng för två personer med 2-4-1.

Frågan är om samma logik gäller vid bokning av A* + SAS till USA?
Skulle poängkostnaden då bli, (175,000/2) + (100,000/2) = 137,500 poäng?
 

Tonton

Medlem
En fråga avseende poängkostnad vid blandade klasser.

Jag vet att vid A* bokning med t.ex. F åt ena hållet och C åt ena hållet så blir man debiterad summan av vardera del, USA F ut och C hem skulle innebära (175,000/2) + (130,000/2) = 152,500 poäng för två personer med 2-4-1.

Frågan är om samma logik gäller vid bokning av A* + SAS till USA?
Skulle poängkostnaden då bli, (175,000/2) + (100,000/2) = 137,500 poäng?

Nej, så fort du blandar in en *A-bolag så är det en Star Alliance-bokning. Vill du få ner kostnaden i detta fallet så måste du boka det som enkelresor. Det gör dock att du måste ha 2 vouchers alternativt kunna använda FlyPremium.
 

Zniper

Medlem
En fråga avseende poängkostnad vid blandade klasser.

Jag vet att vid A* bokning med t.ex. F åt ena hållet och C åt ena hållet så blir man debiterad summan av vardera del, USA F ut och C hem skulle innebära (175,000/2) + (130,000/2) = 152,500 poäng för två personer med 2-4-1.

Frågan är om samma logik gäller vid bokning av A* + SAS till USA?
Skulle poängkostnaden då bli, (175,000/2) + (100,000/2) = 137,500 poäng?

Nej för blandar du in Star Alliance flyg i en SASbokning så räknas alla poäng som Star Alliance
 
  • Gilla
Reactions: Arv

Arv

Medlem
Nej, så fort du blandar in en *A-bolag så är det en Star Alliance-bokning. Vill du få ner kostnaden i detta fallet så måste du boka det som enkelresor. Det gör dock att du måste ha 2 vouchers alternativt kunna använda FlyPremium.

Misstänkte nästan det. Dock försvinner målet med poängbesparing, då man skulle bli debiterad 60% av poängkostnaden åt vardera håll.

Tack för snabbt svar. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen