Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

sandek

Medlem
Hur räknar man sin totala spend so far på kortet? Det står ju hur mkt jag handlar för i Eurobonus-delen, men sen har jag ju grejer på faktura också? Ska jag addera detta eller är det redan adderat?
 

jumbooze

Medlem
Hur räknar man sin totala spend so far på kortet? Det står ju hur mkt jag handlar för i Eurobonus-delen, men sen har jag ju grejer på faktura också? Ska jag addera detta eller är det redan adderat?
Totalen som visas på Amex sidan för Eurobonus är den som gäller, sen kan du reservationer på köp som inte räknas förrän de kommer över till den sidan.
 
Försöker boka en resa med vouchern och när jag går till steget 3. Sittplats så försvinner rabatten och ordinarie poängpris visas. Det ordinarie priser hänger med hela vägen tills jag ska betala och där väljer jag att avbryta.

Någon som vet en väg runt detta problem?
 

Tonton

Medlem
Försöker boka en resa med vouchern och när jag går till steget 3. Sittplats så försvinner rabatten och ordinarie poängpris visas. Det ordinarie priser hänger med hela vägen tills jag ska betala och där väljer jag att avbryta.

Någon som vet en väg runt detta problem?
Har rapporterats om detta jättemycket senaste tiden. Det är problem med SAS sida. Ring in och boka istället! :)
 

Xpressen

Medlem
Försöker boka en resa med vouchern och när jag går till steget 3. Sittplats så försvinner rabatten och ordinarie poängpris visas. Det ordinarie priser hänger med hela vägen tills jag ska betala och där väljer jag att avbryta.

Någon som vet en väg runt detta problem?

Boka via Classic annars Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

Jag bokade en fly premium award igår och hade problem med bokningen. Först och främst stod det ordinarie priset när den skulle betalas och sen gick det inte att trycka igenom bokningen utan varje gång så hade någon annan hunnit välja samma platser som jag. Provade också utan att välja platser men icke.

Bokade då vi Classic och de funkade utmärkt.

Behövde dock boka om returen till en lite senare flight och detta gjordes via vanliga hemsida och även då stod det att resans skulle kosta ordinarie pris men jag klickade igenom allting och inga mer poäng än vad som skulle drogs.
 

inka

Medlem
Är det möjligt att använda sin 2-4-1 på en enkelresa två personer? Isf antar jag att det kostar halva poängen, exvis Asien blir då totalt 82 500 Eurobonuspoäng för denna enkelresa för två?

Tack!
 

jumbooze

Medlem
Är det möjligt att använda sin 2-4-1 på en enkelresa två personer? Isf antar jag att det kostar halva poängen, exvis Asien blir då totalt 82 500 Eurobonuspoäng för denna enkelresa för två?

Tack!
Ja det går bra
Man betalar hälften av vad det skulle kostat
Om hela resan t/r kostar 100.000 per person
Så kostar en enkel 60.000

Och då med 2-4-1 betalat man 60.000 för två
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen