Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

KED

Medlem
Jag ringde Tallinn igen och deras förklaring var att det ser ut att vara möjligt att booka 4 x business på den flight, men det går inte att booka 2x2 business. Vor bookning är splittad på 2 booking nummer, så fast systemen säger 6 platser i business, så går det inte.

Konstigt. Tallinn rekommenderade mig inte att kolla så mycket online men heller ringa dom en gång i veckan och låta dom kolla vad som finns.
Kanske idé att ringa upp ytterligare en gång. Varit i samma situation med 2 olika bokningsnummer för resa med 4 personer och bokat om vid ett flertalet tillfällen då jag hittat tillgängliga biljetter på Uniteds sida och SAS egen sida utan bekymmer. Fick till slut till 4 personer med Lufthansa First
 
Kanske idé att ringa upp ytterligare en gång. Varit i samma situation med 2 olika bokningsnummer för resa med 4 personer och bokat om vid ett flertalet tillfällen då jag hittat tillgängliga biljetter på Uniteds sida och SAS egen sida utan bekymmer. Fick till slut till 4 personer med Lufthansa First

Har redan pratat med 2 olika i Tallinn - samma besked.
 
Vad ger de för besked? Att du inte kan ha 3 pers i bokningen och att lägga på Amex-rabatten för de första två?

De säger att när de bookar om de första två av oss, så om-reknar systemet och att det bara är 1 plats ledigt sen.

@danielhog kan nog bli svårt att koppla på nuvarande bookning sen.

Vi har använd 2 stk 2-4-1 och hittade 4x business utresa och 4x economy hemresa. Sen blev 2 business seats öppnat och jag splittade bookningen och tog dom.

Jag testat igen imorgen, hoppas platserna är kvar...
 

Canadien

Medlem
De säger att när de bookar om de första två av oss, så om-reknar systemet och att det bara är 1 plats ledigt sen.

Ahh, ja det är problematiskt. Händer med flera bolag att flera awards försvinner när man börjar boka en. Alternativet är väl att boka av och boka på igen som 4 pax i samma bokning, men då riskerar ni ju att platserna ryker åt andra hållet. Ett annat alternativ om det finns gott om 2-4-1 är att boka om till 2 st enkla resor.
 
Idag försökte jag booka om vår utresa, SAS visar 4 platsar lediga men när Tallinn tar två av dom till vår ena booking number, så försvinner de andra 2 platserna.
Hade jag vetat at systemet var sådan, så hade jag inte splittat vår bookning.
 

Linmet

Medlem
Svaret står säkert i tråden så får börja med att be om ursäkt.

Har en resa till nord/centralamerika bokad. Alla legs i business. 130k poäng för 2pers med 4-2-1. Om jag lyckas boka om ditresan till first. Betalar jag first åt båda hållen då? dvs 175 tkr. Eller något medel?

Vet att när jag först bokade via sas.se och hade business dit och economy hem betalade jag 35+65 tkr.
 

gneken

Medlem
Svaret står säkert i tråden så får börja med att be om ursäkt.

Har en resa till nord/centralamerika bokad. Alla legs i business. 130k poäng för 2pers med 4-2-1. Om jag lyckas boka om ditresan till first. Betalar jag first åt båda hållen då? dvs 175 tkr. Eller något medel?

Vet att när jag först bokade via sas.se och hade business dit och economy hem betalade jag 35+65 tkr.
Åker du endast first dit så betalar du endast first dit.
 

Gus

Medlem
Någon mer son får upp denna rutan när man ska kolla hur långt man har kommit i sin spendering? Jag har ett Amex Platinum också, kan det vara det som spökar?

Screenshot_20190909-100801_Chrome.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen