SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 3 Januari 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. holysofia

holysofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det alls att boka om en resa som är bokad med en voucher som gick ut 31/12 förra året? Resan äger rum i oktober men jag hade önskat ett bättre upplägg på hemresan vilket inte fanns vid bokningstillfället. Som alternativ - vi använde totalt två vouchers och bara den ena är ”gammal”. Kan jag ”byta” ut min gamla mot en av mina nya från i år annars och göra en ombokning på det sättet?

2. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde du kunna, men säkerställ också att du inte har bokat med poäng som förfaller/förfallit.

holysofia gillar detta.
  3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är inte tillåtet att göra ändringar på en resa bokad med (numera) utgången voucher eller poäng.
    Detta bör däremot gå bra. Den gamla blir förstås förbrukad och går inte att väcka liv i igen.

holysofia gillar detta.
  4. Rodney Cornelius

Rodney Cornelius Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!
    Jag ville bara säga att jag nu bokade min resa. Det var väldigt enkelt och SAS-personalen i Tallinn var mycket hjälpsam.
    Nu att vänta till F-klass öppnar upp före avgång ;)

Tack för hlälpen cristoffer cedergren, sqeezen, tveket, och (sist men inte minst) tonton :D

martin.agren, Gerad88, Berglund och 4 andra gillar detta.
  5. Ante

Ante Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa är intressant. Helst Asien men är flexibel. Har lite svårt att greppa vad man har att välja på. På sas sida frågas var jag vill åka men enligt andra sidor kan jag bara välja mellan 4 destinationer i asien

6. Tonton

Tonton Medlem

SAS flyger ju enbart till fyra destinationer i Asien. Du får snarare titta på Star Alliance.

7. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Jag ska flyga STO-NYC (SK via CPH i C) ut 24 sept och sen NYC-STO (Bokad på JFK-FRA-ARN just nu i C) tillbaka 2 okt.
    Flyger med Lufthansa på tillbakavägen och hoppas på att de släpper sina First biljetter tidigt. Någon som har något tips på att lyckas med en uppgradering till First? Jag har ett alert på AwardFares för den 2 okt men kan man ringa Tallin tidigare även om de inte finns där? Hur jobbig kan man vara?

Denna är bokat med 2-4-1 och tappade ca 2100 poäng när jag bokade om då jag hade 2100 EuroBonus poäng som var utgångna i juli 2019.

8. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa brukar släppa platser typ 22 på kvällen, så ring till Tallinn direkt på morgonen 14 dagar innan avresa och hör om de ser någon plats. Sedan repetera detta varje dag fram tills du reser. Men hoppas inte för mycket. Just nu tycker jag Lufthansa mest släpper Mexico, Boston och Detroit så långt fram i tiden. New york brukar komma med bara 4-7 dagars förvarning...

Gus gillar detta.
  9. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Tack för snabbt svar. Ska kolla om det finns en re-location så BOS eller ORD kan bli aktuellt för hemvägen om de hjälper men C tillbaka på 748 är ju inte dåligt heller :0).

Ska också gulla vid gaten :0D

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant, ORD verkar också släppas relativt ofta kring 10-14 dagar.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!